Rynek e-commerce w Chinach. Część 2 - jaką wybrać platformę e-commerce?

Rynek e-commerce w Chinach. Część 2 - jaką wybrać platformę e-commerce?
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 24-10-2018 06:00

Platformy e-commerce są najłatwiejszą drogą do wejścia na rynek chiński. Problem pojawia się przy podjęciu konkretnych kroków oraz zaplanowaniu działalności w wirtualnej rzeczywistości. Jak wybrać odpowiednią platformę spośród 5 000 różnych propozycji? Jak nawiązać współpracę z konkretnym operatorem? To główne pytania, które zadają sobie przedsiębiorcy planujący wejście na rynek chiński za pośrednictwem handlu elektronicznego. W drugiej części przewodnika po chińskim rynku e-commerce przybliżamy proces wyboru odpowiedniej platformy dla polskich produktów. Struktura procesu decyzyjnego powinna opierać się o odpowiedzi na pytania dotyczące rozmiaru przedsiębiorstwa, jego możliwości finansowych, planów operacyjnych, kategorii produktu oraz jego charakterystyki.

Rozpoczęła się rejestracja na naszą najnowszą konferencję. PRECOP 27 pod patronatem WNP.PL odbędzie się 18-19 października i poprzedzi Szczyt Klimatyczny COP27 w Egipcie. Zapraszamy!

    • Wybór odpowiedniej platformy to kluczowy aspekt dla wprowadzenia produktu do obrotu w handlu elektronicznym na rynku Państwa Środka. Wybrać ogólną czy specjalistyczną?
    • W Chinach istnieją trzy główne platformy e-commerce w modelu B2C (Business to Consumer), które nie są ograniczone kategorią produktów, tzn. znajdziemy tam wszystko.
    • Segment produktu? W Chinach możemy wyróżnić trzy - marki high end, marki premium oraz produkty o dobrej jakości w dobrej cenie.

Pierwszym pytaniem, które producent lub dystrybutor z Polski musi sobie zadać, jest to, czy jego towar powinien znaleźć się na platformie oferującej różne kategorie produktowe, czy wybrać jedną z platform specjalistycznych. Tych drugich istnieje całkiem sporo, są to na przykład: Yihaodian (żywność), Jumei (kosmetyki), Suning (elektronika), XiaoHongShu (kosmetyki oraz odzież), Vipshop (odzież), Dangdang (książki, sprzęt domowy, produkty dla dzieci), Mia oraz BeiBei (produkty dla dzieci i matek). Głównym kryterium wyboru platformy dedykowanej wąskiej kategorii produktowej powinna być rozpoznawalność marki lub wpisanie się w niszę rynkową.

Jeśli nasz produkt nie wyróżnia się brandem lub właściwościami, których inne produkty nie mają, to zginie w gąszczu produktów konkurentów. W związku z tym, że w Polsce istnieje bardzo mało silnych marek rozpoznawanych w Chinach, opcja ta jest przeznaczona raczej dla podmiotów wypełniających niszę. Jeśli nasz produkt nie jest niepowtarzalny, lepszym wyborem będą platformy ogólnoproduktowe.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,683 złoty (PLN)

    0,142 EUR, 0,141 USD

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek e-commerce w Chinach. Część 2 - jaką wybrać platformę e-commerce?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!