PARTNERZY PORTALU

Rynek kosmetyczny w Chinach - konsumenci i ich oczekiwania

Rynek kosmetyczny w Chinach - konsumenci i ich oczekiwania
Chiński rynek kosmetyków jest bardzo zróżnicowany pod względem geograficznym, kulturowym, a nawet językowym. shutterstock
  • Autor: Maximilian Piekut
  • Dodano: 06-06-2018 18:00

Przedsiębiorcy często postrzegają Chiny jako rynek ponad miliarda potencjalnych klientów. Nie wiedzą jednak, że jest to rynek bardzo zróżnicowany pod względem geograficznym, kulturowym, a nawet językowym. Dowiedz się, czego oczekują chińscy konsumenci, ile wydają na kosmetyki i jakie kanały kupna wybierają.

Pytanie o sposób dotarcia do klienta chińskiego to przede wszystkim wybór odpowiedniego modelu operacyjnego, logistycznego oraz działań marketingowych dopasowanych do wybranej grupy docelowej. Celne określenie profilu potencjalnego klienta oraz dogłębne zrozumienie jego zachowań będzie determinowało nasze działania na rynku kosmetycznym ChRL oraz ich skuteczność.

Kobiety i mężczyźni kupują po równo


Zaskoczeniem dla zagranicznego przedsiębiorcy będzie niemal równy podział udziału w rynku kosmetycznym pomiędzy kobiety i mężczyzn. W 2017 r. rynek detaliczny był wyceniany na 33 miliardy USD, a suma wydatków mężczyzn była tylko 2,1 miliona USD niższa od tych dokonanych przez kobiety. Wśród urodzonych po 1990 roku mężczyzn nie znajduje już miejsca stereotypowe myślenie o używaniu kosmetyków jako czymś odbierającym im męskość. Rynek jest podzielony niemal po połowie pomiędzy produkty do pielęgnacji skóry i make-up.

Największa grupa docelowa (zarówno mężczyźni, jak i kobiety) mieści się w przedziale wiekowym 20-30 lat. Nie oznacza to jednak, że polski producent nie może celować w odbiorców starszych, odmienne będą jednak kanały dotarcia oraz ich preferencje zakupowe.

Według badania rynkowego sektora kosmetycznego w Chinach, wykonanego przez HKTDC, głównymi czynnikami decydującymi przy zakupie produktów kosmetycznych są: korzyści płynące z używania produktu (66 procent), marka (60 procent) oraz rekomendacja innej osoby (60 procent). Młodsi odbiorcy przy tym zwracają szczególną uwagę na cenę oraz polecenie innych użytkowników, podczas gdy starsi konsumenci przywiązują uwagę do organicznych składników oraz wykorzystania efektów nowoczesnej biotechnologii. Odmiennie również kształtują się najefektywniejsze kanały komunikacji: do młodszych osób łatwiej dotrzeć przez media społecznościowe (WeChat, Weibo), a do starszych w sposób tradycyjny (reklama w telewizji, czasopisma).

Podobnie kształtują się kanały sprzedaży - chociaż w dalszym ciągu dominują sklepy stacjonarne, drogerie oraz sklepy wielkopowierzchniowe, to sprzedaż online notuje dynamiczny wzrost. Prognozy rynkowe wskazują na dalszy wzrost udziału w rynku tego kanału sprzedaży. Dotyczy to kosmetyków luksusowych, niszowych, a w szczególności zagranicznego pochodzenia. Chińscy konsumenci często korzystają z transakcji typu Cross-Border E-commerce (CBEC). Ten model transakcji oznacza bezpośrednią sprzedaż kosmetyku od producenta lub dystrybutora zagranicznego do konsumenta chińskiego przez dedykowaną platformę e-commerce.

Popularność tego typu transakcji związana jest z faktem, iż konsument ma wtedy pewność, że kupuje produkt oryginalny, a nie licznie występujące podróbki. Statystyki wskazują, iż chińscy konsumenci wydają średnio 1213 złotych (kobiety) / 944 złotych (mężczyźni) rocznie na zakup kosmetyków online. Warto zwrócić uwagę, że segment e-commerce jest dużo bardziej rozwinięty w Chinach aniżeli w jakimkolwiek innym kraju. Około 70 procent konsumentów dokonało przynajmniej jednego zakupu kosmetyku online w ciągu roku. Obecność offline w postaci sklepu bądź nawet showroomu zwiększa prestiż naszego produktu, a także uwierzytelnia nas w oczach konsumenta. Aby ograniczyć koszty związane z utworzeniem sklepu stacjonarnego, warto pomyśleć o organizacji eventów związanych z naszymi produktami. Mogą być to działania na zasadzie offline to online, na przykład promocyjny stand w galerii handlowej przez kilka dni, podczas których można przetestować nasz produkt, który jest do nabycia online.
×
  • Chiny

    Przelicz walutę
  • yuan (CNY)

  • 0,581 złoty (PLN)

    0,127 EUR, 0,150 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek kosmetyczny w Chinach - konsumenci i ich oczekiwania

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.207.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!