Światowa Wystawa Expo 2020 w Dubaju za nami. Jak mówi prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Krzysztof Drynda, na konkretne podsumowania obecności Polski na tym wydarzeniu jest jeszcze za wcześnie. - Wystawa się kończy, ale nie kończy się nasza praca tutaj. PAIH w zeszłym roku przyjęła nową strategię, zgodnie z którą bardzo mocno będziemy się skupiać na rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki. Widzimy tutaj olbrzymi potencjał - mówił WNP.PL w Dubaju szef PAIH Krzysztof Drynda.
- - Na bardziej konkretne efekty, w postaci kontraktów biznesowych, trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy, bo taka jest też specyfika Bliskiego Wschodu i Afryki. Tutaj relacje biznesowe wymagają dłuższej pracy - po to, żeby na końcu zbierać owoce w postaci już konkretnych kontraktów - ocenia Krzysztof Drynda.
- - Będziemy pokazywać polskim przedsiębiorcom możliwości handlowe i inwestycyjne, a także bardzo mocno namawiać ich do zaangażowania się na Bliskim Wschodzie i w Afryce - podkresla nasz rozmówca,wskazując na duże możliwości zwiększenia tam polskiej gospodarczej obecności.
- Z prezesem PAIH rozmawialiśmy w ostatnich dniach Expo 2020, gdzie przez pół roku Polska intensywnie się promowała. W Dubaju pokazały się nie tylko firmy, ale także województwa.
- O zagranicznej ekspansji polskiego biznesu będziemy rozmawiać na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach w dniach 25-27 kwietnia. Rejestracja na wydarzenie właśnie trwa.
W tym czasie polski pawilon na Expo w Dubaju odwiedziło blisko 1,4 mln osób. W towarzyszących wydarzeniach biznesowych udział zaś wzięło 2,5 tys. firm.
- Przygotowując się do Expo, chcieliśmy pokazać Polskę od jak najlepszej strony - zarówno od strony technologii, tradycji, kultury, jak i różnych możliwości biznesowych, które się pojawiają - powiedział WNP.PL Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która koordynowała udział Polski w Expo.
Jak podkreślił, każdego tygodnia odbywały się wydarzenia biznesowe, które dawały polskim przedsiębiorcom możliwości nawiązywania bezpośrednich relacji i partnerstw.
W sumie w Dubaju zorganizowano 20 dedykowanych wydarzeń i seminariów biznesowych; każde pozwiązano z innym sektorem promowanym na Expo. Była to m.in. branża gamingowa, kosmetyczna, ale również nowoczesne technologie i smart city. Pokazaliśmy wszystko to, co mamy najlepsze w Polsce do zaoferowania pod kątem możliwości eksportowych, ale i inwestycyjnych za granicą.
- Na bardziej konkretne efekty, w postaci kontraktów biznesowych, pewnie trzeba jeszcze poczekać kilka miesięcy, bo taka jest też specyfika Bliskiego Wschodu i Afryki. Tutaj relacje biznesowe wymagają dłuższej pracy - po to żeby na końcu zbierać owoce w postaci już konkretnych kontraktów - mówił nasz rozmówca.
Zobacz całą rozmowę z prezesem PAIH Krzysztofem Dryndą.