PARTNERZY PORTALU

Tajlandia to ciekawy rynek, ale wymaga zaangażowania

Rafineria w Tajlandii Fot. Shutterstock

Tajlandia jest ciekawym i wdzięcznym rynkiem dla polskiego eksportu i inwestycji, ale trzeba na niego wejść z zaangażowaniem i konkretną wizją, uwzględniając lokalne warunki – powiedział PAP kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Bangkoku Norbert Bąk.

  • Obecnie Tajlandia eksportuje do Polski około trzykrotnie więcej niż z niej importuje.
  • Duży potencjał w eksporcie do Tajlandii ma jego zdaniem branża medyczna, dobrze rokuje również rynek kosmetyków
  • Tajlandia wciąż jest rynkiem wymagającym, a kluczowe znaczenie dla biznesu ma uwzględnienie lokalnych warunków, w tym kulturowych


Obecnie Tajlandia eksportuje do Polski około trzykrotnie więcej niż z niej importuje. W ostatnich latach deficyt handlowy Polski wyraźnie się jednak zmniejsza, a rozwój gospodarczy Tajlandii sprawia, że może ona być atrakcyjnym rynkiem eksportowym - zauważył w rozmowie z PAP kierownik biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Bangkoku. Podkreślił, że jeszcze pięć lat temu tajlandzki eksport do Polski sześciokrotnie przewyższał import.

Zobacz też: Przez Bangkok do centrum Azji. Inwestycja PCC w Tajlandii

Duży potencjał w eksporcie do Tajlandii ma jego zdaniem branża medyczna, w tym przemysł lekarstw i sprzętu medycznego. Tajlandia pozycjonuje się na lidera prywatnych usług medycznych w regionie, a jej luksusowe szpitale odwiedzane są też przez rosnącą liczbę "turystów medycznych" z całego świata.

zobacz też: Jedna z największych tajskich sieci sprzedających żywność podbija sąsiednie rynki

Dobrze rokuje również rynek kosmetyków, który jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Tajlandii. Społeczeństwo tego kraju starzeje się, a jednocześnie staje się coraz bogatsze, co tworzy szczególne szanse dla producentów kremów i innych preparatów przeciwdziałających starzeniu - zauważył kierownik ZBH, które działa w stolicy Tajlandii od początku 2019 roku.

W sferze inwestycji wydaje się, że "Tajowie są bardziej aktywni w analizowaniu możliwości w Polsce niż Polacy w Tajlandii" - ocenił Norbert Bąk. Do największych tajlandzkich inwestycji w Polsce zalicza się zakup części udziałów w firmie drobiarskiej SuperDrob przez tajlandzką CP Foods oraz przejęcie fabryki PET we Włocławku przez tajlandzką grupę Indorama.

Według szefa ZBH w Bangkoku nadszedł czas, by polskie firmy również zaczęły obserwować Tajlandię pod kątem inwestycyjnym. W ostatnich latach azjatycki kraj wykonał olbrzymi skok w kwestii łatwości robienia biznesu. Chociaż obcokrajowcy wciąż napotykają poważne ograniczenia i problemy biurokratyczne, pozytywna tendencja została zapoczątkowana - powiedział.

W przygotowanym przez Bank Światowy rankingu "Ease of Doing Business 2018" Tajlandia odnotowała drugi pod względem wielkości awans ze wszystkich 190 uwzględnionych krajów - z pozycji 48. na 26.

W Tajlandii zainwestowały już m.in. takie polskie spółki jak Mercator Medical, która jest znaczącym uczestnikiem światowego rynku rękawic medycznych, czy Comarch, której systemy IT zostały wdrożone w dużych bankach w Tajlandii i w jednej z dominujących firm telekomunikacyjnych w tym kraju.
×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!
  • Tajlandia

    Przelicz walutę
  • baht (THB)

  • 0,126 złoty (PLN)

    0,030 EUR, 0,033 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tajlandia to ciekawy rynek, ale wymaga zaangażowania

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!