Fit India Movement ma zachęcić obywateli do włączenia aktywności fizycznej do codziennego życia. Zainicjowany rok temu ruch ma także swój wymiar biznesowy. W ciągu ostatnich lat branża fitness w Indiach przeżywa ogromny wzrost. Coraz więcej konsumentów decyduje się na zmianę dotychczasowego trybu życia na zdrowszy, czerpiąc wzory z kultury zachodniej. Rośnie popyt na centra fitness, centra odnowy biologicznej czy siłownie.
Premier Narendra Modi zaprosił do dialogu czołowych reprezentantów indyjskiego sportu oraz fitnessu. Wśród jego rozmówców znaleźli się m.in. Virat Kohli, obecny kapitan reprezentacji Indii w krykieta, sportu niezmiernie popularnego na Subkontynencie; Milind Soman, indyjski aktor, model i producent filmowy czy Rudźuta Diwekarar, wiodąca indyjska ekspertka w dziedzinie sportu i odżywiania.
W czasie wideorozmów starano się między innymi odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób zachować sprawność i zdrowie bez względu na wiek. Dialog premiera i zaproszonych entuzjastów zdrowego stylu życia obejmował także tematy poświęcone utrzymywaniu dobrego samopoczucia oraz wielu aspektów sprawności fizycznej.
Fit India Movement ma zachęcić obywateli do włączenia aktywności fizycznej do codziennego życia. Ponad rok temu powołano specjalny komitet doradców, którzy dzięki swojej wiedzy oraz autorytetowi w dziedzinie sportu wspierają rząd w wypełnianiu założeń inicjatywy. W jego skład wchodzą między innymi członkowie Indyjskiego Stowarzyszenia Olimpijskiego czy przedstawiciele krajowych federacji sportowych.
W minionym roku w ramach Fit India Movement zorganizowano między innymi Fit India Freedom Run, Plog Run, Cyclothon, Fit India Week czy Fit India School Certificate. Zgodnie z oświadczeniem, wydanym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, uczestniczyło w nich łącznie ponad 35 mln osób.
Ruch Fit India ma także swój wymiar biznesowy. W ciągu ostatnich lat branża fitness w Indiach przeżywa ogromny wzrost. Coraz więcej konsumentów decyduje się na zmianę dotychczasowego trybu życia na zdrowszy, czerpiąc wzory z kultury zachodniej. Rośnie popyt na centra fitness, centra odnowy biologicznej czy siłownie.
Już obecnie wedle raportu The Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry oraz firmy doradczej EY w Indiach jest 6 mln aktywnych użytkowników usług fitness, którzy wydają na nie od 350 do 400 USD w skali roku. Na tym rynku pierwsze kroki stawiają także polskie firmy, jak choćby słupski producent sprzętu do fitnessu Fitnesswell.
Więcej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma