Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Inauguracja XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Gospodarka – czas odbudowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

#TydzieńwAzji. Indie mogą zdetronizować Chiny na rynku wartym 90 mld dol.

#TydzieńwAzji. Indie mogą zdetronizować Chiny na rynku wartym 90 mld dol.
Pobudzenie lokalnych producentów przemysłu zabawkarskiego doskonale wpisuje się w wizję premiera N. Modiego, który idąc śladem Mahatmy Gandhiego postanowił wcielić w życie koncepcję samowystarczalnych Indii (Atmanirbhar Bharat). fot. Shutterstock

W 2019 r. wartość rynku indyjskich zabawek oscylowała wokół 1,75 mld USD. Powszechny dostęp do Internetu oraz liczna populacja dzieci może wpłynąć jednak na skokowy rozwój tego sektora. Szacuje się, że w perspektywie najbliższych czterech lat rynek zabawek w Indiach osiągnie wartość 3,3 mld USD. Obecnie został on zdominowany przez produkty importowane z Chin. Jednak dzięki współpracy producentów, specjalizujących się w przemyśle zabawkarskim, oraz innowacyjnych twórców startupów Indie mogą stać się głównym dostawcą zabawek w skali globalnej.

Na początku września premier Narendra Modi, udzielając obszernego wywiadu radiowego, bardzo wyraźnie podkreślił rolę oraz znaczenie lokalnej produkcji zabawek. 

Rozwojowi branży będzie sprzyjać nowa Polityka Edukacji Narodowej, która planuje wykorzystywać zabawki w celu kształtowania kreatywności oraz innowacyjności wśród najmłodszych Indusów.

Pomimo pandemii koronawirusa popyt na zabawki w Indiach wzrósł wykładniczo. Jedną z odpowiedzi na ten wzrost będzie rozpoczęcie lokalnej produkcji. Z pewnością popyt ten postara się zaspokoić Grupa Orpat-Adźajanta, która specjalizuje się w produkcji zabawek edukacyjnych. Podobnie będzie w przypadku firmy Funskool, uznawanej za wiodącą indyjską markę zabawek.

Dywersyfikacja oferty produktowej zgodnie z kategorią wiekową dzieci, badania rynku, analiza najnowszych trendów konsumenckich staną się codziennością wielu indyjskich przedsiębiorstw wytwarzających zabawki. Wspólne działanie rządu oraz producentów może pozwolić na wzrost wynoszącego zaledwie 0,5% udziału Indii w globalnym rynku zabawek, którego wartość szacuje się na 90 mld USD.

Przykładem takiej aktywności jest wprowadzenie obowiązkowej certyfikacji BIS od 1 września 2020 r. Jej zadaniem jest zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości zabawek, które z powodzeniem mogłyby stać się przedmiotem obiegu międzynarodowego.

Premier Modi wskazał również na istnienie kolejnego niezagospodarowanego segmentu lokalnej produkcji związanej z zabawkami. Tworzenie gier komputerowych w oparciu o bardzo bogate dziedzictwo narodowe oraz tradycje indyjskie może pozwolić na generowanie znaczących przychodów do budżetu państwa.

Pobudzenie lokalnych producentów przemysłu zabawkarskiego doskonale wpisuje się w wizję premiera N. Modiego, który idąc śladem Mahatmy Gandhiego postanowił wcielić w życie koncepcję samowystarczalnych Indii (Atmanirbhar Bharat).

Wiecej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma

 

×
  • Indie

    Przelicz walutę
  • rupia (INR)

  • 5,290 złoty (PLN)

    1,155 EUR, 1,360 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #TydzieńwAzji. Indie mogą zdetronizować Chiny na rynku wartym 90 mld dol.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.13.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!