PARTNERZY PORTALU

#TydzieńwAzji. Japonia chce wspierać turystykę, ale plan blokują podejrzenia korupcyjne

#TydzieńwAzji. Japonia chce wspierać turystykę, ale plan blokują podejrzenia korupcyjne
Puste Tokio pod koniec kwietnia 2020 r. Wcześniej w czasie tzw. Złotego Tygodnia kumulującego japońskie święta ulice tętniły życiem. Fot. image_vulture / Shutterstock.com

Japoński plan ratowania branży turystycznej jest w tarapatach. Warta prawie 16 mld dol. kampania "Go To Travel", zapowiedziana przez rząd premiera Abe w maju, miała zachęcić Japończyków do podróżowania poprzez szczodry system kuponów i zniżek. Jednakże wysokie koszty administracyjne, podejrzany sposób rozdzielania zamówień publicznych i krytyka opozycji zmusiły Tokio do opóźnienia wprowadzenia projektu i podważyły wiarę w zdolność rządu do pomocy tej dotychczas prężnie rozwijającej się branży.

  • Liczba zagranicznych turystów, odwiedzających Japonię, rosła nieprzerwanie w niespotykanym tempie od siedmiu lat i w 2019 r. osiągnęła rekordowy poziom 31,9 mln - 5 razy więcej niż w 2011 r.
  • Jednakże wybuch epidemii spowodował załamanie zjawiska. W kwietniu Kraj Kwitnącej Wiśni odwiedziło jedynie 2,9 tys. podróżników z zagranicy - 99,9-procentowy spadek w porównaniu z rokiem poprzednim i najgorszy wynik od sześciu dekad. 
  • W obliczu bezprecedensowego kryzysu rząd ogłosił kampanię „Go To Travel” - odpowiednik polskiego bonu turystycznego.
W ciągu ostatnich dwóch dekad Japonia stała się trzecim najpopularniejszym krajem w Azji i 11. globalną destynacją turystyczną. Dzięki skutecznym kampaniom reklamowym, liberalizacji warunków wydawania wiz i szybkiemu wzrostowi gospodarczemu Chin, których obywatele obecnie stanowią trzecią część przyjezdnych, Kraj Kwitnącej Wiśni wspiął się o 21 miejsc w zestawieniu najchętniej odwiedzanych krajów wedle Światowej Organizacji Turystyki.

Liczba zagranicznych turystów rosła nieprzerwanie w niespotykanym tempie od siedmiu lat i w 2019 r. osiągnęła rekordowy poziom 31,9 milionów – 5 razy więcej niż w 2011 r. W przed-koronawirusowych prognozach rząd Shinzo Abe postawił sobie za cel przyciągnięcie blisko 40 milionów zagranicznych turystów do końca 2020 r., w czym znacząco miały pomóc Igrzyska Olimpijskie w Tokio.

Jednakże wybuch epidemii pokrzyżował te plany. Nadzieje na letni boom turystyczny rozwiały się wraz z przełożeniem Igrzysk Olimpijskich na przyszły rok. Wprowadzone w marcu zakazy wjazdu, które objęły ponad 100 państw, sparaliżowały branżę turystyczną. Według Japońskiej Narodowej Agencji Turystyki w kwietniu Kraj Kwitnącej Wiśni odwiedziło jedynie 2,9 tys. podróżników z zagranicy – 99,9-procentowy spadek w porównaniu z rokiem poprzednim i najgorszy wynik od sześciu dekad.

Ogłoszenie 7 kwietnia przez rząd stanu wyjątkowego w niektórych częściach kraju, który następnie został rozszerzony na całe państwo, również uderzyło w turystykę wewnętrzną. Biura podróży, hotele, restauracje i inne przedsiębiorstwa powiązane z turystyką, odpowiadające za prawie 7 proc. japońskiego PKB i 4,6 mln miejsc pracy, stanęły na skraju przepaści. Według badań agencji Tokyo Shoko Research firmy z tych sektorów odpowiadają za 32 proc. wszystkich bankructw w Japonii związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii.

W obliczu tego bezprecedensowego kryzysu branży wszystkie oczy skierowały się w stronę rządu, który w odpowiedzi na rosnącą presję w maju ogłosił nową inicjatywę mającą na celu ratowanie krajowej turystyki. Kampania „Go To Travel”, skierowana wyłącznie do Japończyków, ma zaoferować zniżki i kupony na wydatki związane podróżą, zakwaterowaniem i wyżywieniem dla turystów korzystających z usług autoryzowanych firm. Finansowe zachęty, w wysokości do nawet 20,000 jenów na osobę (185 dol.) za każdą noc pobytu, mają objąć zarówno indywidualne wycieczki, jak i wyjazdy grupowe organizowane przez szkoły i przedsiębiorstwa.

Łącznie blisko 1,7 mld jenów (15,51 mld dol.) państwowych środków zostało zarezerwowanych na nowy program, który miał zostać wprowadzony po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej. Zacząć miał się w lipcu.
×
  • Japonia

    Przelicz walutę
  • jen (JPY)

  • 3,713 złoty (PLN)

    0,830 EUR, 0,937 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: #TydzieńwAzji. Japonia chce wspierać turystykę, ale plan blokują podejrzenia korupcyjne

Artykuł nie posiada żadnych komentarzy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.22.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!