PARTNERZY PORTALU

W Malezji lokalny rywal rzuca wyzwanie Netfliksowi i Amazonowi

W Malezji lokalny rywal rzuca wyzwanie Netfliksowi i Amazonowi
Malezyjska firma Astro chce konkurować z Netfliksowi Fot. Shutterstock.com

Astro, potentat na malezyjskim rynku płatnej telewizji, ogłosił zamiar uruchomienia usługi streamingowej. Tym samym firma rzuca wyzwanie Netflixowi i Amazon Prime na rodzimym rynku.

Strategią Astro jest oferowanie treści dobranych pod kątem preferencji malezyjskich widzów, w tym lokalne produkcje finansowane przez firmę. Dobre rozeznanie rynku i promowanie miejscowej kinematografii mogą dać dużą przewagę nad zagraniczną konkurencją. Usługa, która ma zostać uruchomiona w przyszły roku nie będzie działać pod szyldem Astro. 

Należąca do malezyjskiego miliardera Anandy Krishnana firma działa od roku 1996 i ze swoimi 5,7 miliona subskrybentów jest największym dostawcą płatnej telewizji w Malezji. Astro dociera do około 75 proc. gospodarstw domowych w tym ponad 30-milionowym kraju, a pod względem kapitalizacji jest największym tego typu przedsiębiorstwem w całej Azji Południowo-Wschodniej. 

Jednak firma musi stawić czoło zmianom uderzającym w jej dotychczasowy model biznesowy. Coraz więcej Malezyjczyków rezygnuje z płatnej telewizji i wybiera platformy streamingowe. Stąd też zainteresowanie zaistnieniem w sieci.

Czytaj także: Indie wykluczają Chiny z projektów 5G. Mają nowych partnerów

Azjatyckie firmy często wybierają rozwiązania niespotykane w Europie. Tak też jest w przypadku Astro. W tym przypadku mamy do czynienia nie tylko z operatorem płatnej telewizji, chcącym zaistnieć jako platforma streamingowa. Henry Tan, dyrektor wykonawczy firmy, w wywiadzie dla Nikkei Asia ogłosił, że celem jest stanie się "super agregatorem". Innymi słowy Astro chce udostępniać treści tworzonych przez inne platformy. Zdaniem Tana, dla zagranicznych podmiotów chcących wejść na malezyjski rynek partnerstwo z Astro może okazać się korzystniejszym rozwiązaniem niż samodzielna walka o klienta. 

Malezyjska firma zawarła już umowy o partnerstwie z HBO Go i chińskim IQIYI. Dla tego ostatniego podmiotu jest to pierwsza taka umowa poza Chinami. Pewną rolę odgrywa tutaj zapewne silna obecność chińskiej grupy etnicznej w Malezji (ponad 6 mln). Tan zapowiedział podpisanie kolejnych porozumień w ciągu najbliższych miesięcy i spodziewa się zobaczyć pierwsze owoce nowego podejścia biznesowego w ciągu najbliższych dwóch lat.

Więcej komentarzy na temat Azji na stronie Instytutu Boyma



×
  • Malezja

    Przelicz walutę
  • ringgit (MYR)

  • 0,920 złoty (PLN)

    0,206 EUR, 0,244 USD

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W Malezji lokalny rywal rzuca wyzwanie Netfliksowi i Amazonowi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!