PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Według ekspertów marki polskich produktów wciąż są mało rozpoznawalne w Wietnamie

PAP/PM • 10-03-2019 13:19
Według ekspertów marki polskich produktów wciąż są mało rozpoznawalne w Wietnamie

Według ekspertów marki polskich produktów wciąż są mało rozpoznawalne w Wietnamie.

Fot. Shutterstock

Starsze pokolenie Wietnamczyków wspomina historyczną zażyłość, jaka łączy ten kraj z Polską, ale w niewielkim stopniu przekłada się to na współczesną pozycję marki polskich produktów na wietnamskim rynku – uważają eksperci pracujący w Wietnamie.

W czasach, gdy Polska była częścią obozu socjalistycznego, udzielała Wietnamowi pomocy, a w murach polskich uczelni wykształciły się setki Wietnamczyków, w tym dwóch późniejszych ministrów, mer Hanoi i wielu wiceministrów - podkreślił Ho Chi Hung, wiceprezes Związku Przyjaźni Wietnamsko-Polskiej, który sam w latach 50. ubiegłego wieku studiował na AGH w Krakowie.
Jego zdaniem ta polska pomoc wciąż jest "bardzo głęboko zakorzeniona w pamięci Wietnamczyków". - Polacy na pewno są tu mile widziani. Lubimy Polaków - powiedział.

Gdy jednak w 1986 roku Wietnam wszedł na drogę liberalnych reform gospodarczych i otworzył się na świat, nasze "bardzo dobre relacje przyjaźni" nie przełożyły się na współpracę gospodarczą; w Wietnamie zaczęły inwestować firmy z całego świata, a rola Polski zmniejszyła się - wyjaśnił Hung.

Kilka lat temu wykształceni w Polsce ministrowie odeszli na emeryturę, a młodzi Wietnamczycy nie znają Polski równie dobrze, jak starsze pokolenie. Przekłada się to na mniejsze zainteresowanie produktami z Polski, w porównaniu z innymi krajami zachodnimi, które od kilkudziesięciu lat inwestują w Wietnamie - oceniają eksperci.

- Polskie produkty muszą pracować na swoją markę w Wietnamie, przywrócić swoją dawną rozpoznawalność, u podstaw której leżała zażyłość kulturowa - powiedział Krzysztof Hajłasz, ekspert z Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w mieście Ho Chi Minh. Dodał, że nieznajomość Polski dotyczy szczególnie młodych Wietnamczyków.

Potwierdziła to Van Thi Ngoc Hai, prezes firmy EUPC, która sprzedaje na wietnamskim rynku produkty kilkunastu polskich marek kosmetyków i farmaceutyków. - Wietnamczycy jeszcze nie wiedzą, że polskie kosmetyki są dobre (…) myślą, że francuskie są lepsze - powiedziała, zaznaczając, że nie chodzi o pozycję marketingową jednej marki, ale całego kraju.

Hai zwróciła uwagę na duży wzrost rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji urody, na którym mogą skorzystać polskie firmy. Dziennik "Saigon Times" podawał, powołując się na wiceprezesa wietnamskiego związku branżowego Nguyena Van Minha, że w 2017 roku Wietnamczycy wydali na importowane produkty tego rodzaju równowartość 6 mld dolarów - dwukrotnie więcej, niż rok wcześniej.

Hajłasz ocenił, że choć marka Polski nie jest obecnie w Wietnamie dostatecznie mocna, wciąż jest czas, aby ją wypromować. - Jeszcze nie jest za późno. Wietnam wciąż jest krajem rozwijającym się (…) inwestowanie tutaj, jeśli będzie dobrze prowadzone, będzie atrakcyjne jeszcze przez kilkadziesiąt lat - powiedział.
  • Wietnam

    Przelicz walutę
  • dong (VND)

  • 1,640 złoty (PLN)

    0,385 EUR, 0,433 USD

KOMENTARZE (2)

  • WIESLAW Nowak 2019-03-11 15:15:06
    Jak wielu przypadkach, napewno uruchomienie lotow do Hanoi pozwoliloby na wzmocnienie wzajemnej wymiany gospodarczej jak i turystycznej Swego czasu LOTowskie B767 lataly do Hanoi Czas na analizy i konkretne decyzje LOTu Bangkoko czy Hanoi
  • Cyprian 2019-03-11 18:08:57
    Nie jestem pewien, czy ten Pan ekspert Hajłasz potrafi wymienić polskie marki. Mógłby zapoznać z nimi tutaj czytelników, także wietnamskich, którzy to czytają.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.135.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

PARTNER SERWISU

partner serwisu

Kalkulator walutowy

  • Przelicz na:

  • Kurs z dnia:

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.