Zagraniczna ekspansja polskich firm dzięki Funduszom Unijnym

  • Autor: Artykuł dostarczony przez PARP
  • Dodano: 07-10-2021 14:13

Greenvit, Bester Sklejki, SILVAM-EX, FRISTOM czy ESEN – to tylko niektóre polskie marki, które znajdziemy za granicą. Dzięki projektom unijnym, realizowanych w ramach takich działań jak „Go to Brand”, czy „Internacjonalizacja MŚP" przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), polskie firmy prezentują swoje oferty na międzynarodowych wystawach, a także zdobywają wiedzę konieczną do sprawnego wejścia na zagraniczne rynki. Zrealizowane projekty uzyskały dotacje z Programów Inteligentny Rozwój oraz Polska Wschodnia.


–  Nasze flagowe produkty eksportowe powinny być znane zarówno w Unii Europejskiej, jak i na dalekich rynkach pozaeuropejskich. Polscy przedsiębiorcy mają ciągle duży potencjał do podbijania zagranicznych rynków. Do tego jednak należy dobrze się przygotować, poznać specyfikę potencjalnych rynków zbytu, zdobyć know-how na temat prowadzenia biznesu za granicą. Bezpośrednie spotkania podczas targów czy wystaw, wymiana doświadczeń i prezentacja ofert to ogromna szansa na dalszą współpracę biznesową. Programy proeksportowe prowadzone przez PARP to narzędzia konsekwentnego realizowania założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w której eksport jest jednym z filarów rozwoju polskiego dobrobytu – mówi Mikołaj Różycki, p.o. prezesa PARP.

Jedną z firm, która otrzymała dotację na rozwój eksportu i promocję marki na rynkach międzynarodowych jest Greenvit sp. z o.o. Ten producent wysokiej jakości ekstraktów roślinnych ma własne zaplecze B+R, dzięki któremu może samodzielnie opracowywać innowacyjne produkty pożądane przez wybrane rynki zagraniczne. W ramach dotacji w wysokości ponad 239 tys. zł firma zdecydowała się zainwestować w usługę szkoleniowo-doradczą dotyczącą efektywnej ekspansji zagranicznej, m.in. na rynek USA. Następnie, swoją ofertę zaprezentowała na targach w Szwajcarii, w Chinach oraz na targach w Stanach Zjednoczonych. Marka Greenvit pojawiła się na amerykańskim rynku również w ramach indywidualnej misji wyjazdowej.

Z kolei firma Bester Sklejki, której realizacje możemy podziwiać m.in. w Narodowym Centrum Muzyki we Wrocławiu, czy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, chciała zbudować rozpoznawalność marki głównie na rynku niemieckim i szwajcarskim. Dofinansowanie w kwocie ponad 134 tys. zł firma przeznaczyła na sfinansowanie uczestnictwa w imprezach targowo-wystawienniczych dotyczących przemysłu meblarskiego. Tam miała okazję zaprezentowania oferty mebli gotowych oraz akcesoriów dekoracyjnych, wystroju sal konferencyjnych, ścianek działowych i wygłuszających.

– Programy wspierające polskie firmy w ekspansji zagranicznej zostały stworzone tak, żeby przedsiębiorcy skorzystali nie tylko z obecności na międzynarodowych wystawach, ale również zdobyli wiedzę niezbędną do prawidłowego przygotowania się do wejścia na inne rynki. Programy te cieszą się niesłabnącą popularnością. W ciągu ostatnich lat, w ramach poprzednich edycji konkursu „Internacjonalizacja MŚP”, zgłosiło się do niego ponad 1250 przedsiębiorców, a rekomendowano ponad 500 wniosków. Z kolei w konkursie „Go to Brand” wzięło udział ponad 4500 przedsiębiorców, z których ponad 2500 otrzymało granty  – dodaje Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Rekordowo wysokie wsparcie w wysokości ponad 800 tys. zł otrzymała firma SILVAM-EX Tomasz Michalski Piotr Tyca Spółka Jawna, która specjalizuje się w produkcji i sprzedaży wyrobów jubilerskich, w szczególności biżuterii srebrno – bursztynowej. Beneficjent skorzystał z programu promocji branży Moda Polska oraz działań szkoleniowo-doradczych odnośnie efektywnej ekspansji zagranicznej. Producent biżuterii w ramach projektu zrealizował później 17 misji targowych w Chinach, USA czy Unii Europejskiej w charakterze wystawcy. Zaowocowało to podpisaniem nowych kontraktów handlowych oraz zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów eksportowych.

Rozwiązania dla branży Automotive
FRISTOM Sp. z o.o. Sp. k. specjalizuje się m.in. w produkcji oświetlenia motoryzacyjnego, wiązek elektrycznych oraz akcesoriów dla branży automotive. Przyznana w ramach Go to Brand kwota ponad 338 tys. zł, pozwoliła firmie skorzystać m.in. ze szkoleń przygotowujących ją do wejścia na rynki perspektywiczne. Firma była wystawcą m.in. w Rosji, RPA, ZEA, w Ukrainie, w Niemczech oraz w Algierii i Francji. Produkty marki FRISTOM są aktualnie dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.

Z kolei przedsiębiorstwo ESEN zajmuje się hurtową sprzedażą nowych części zamiennych do pojazdów silnikowych, znanych pod marką SKV. To właśnie chęć zwiększenia rozpoznawalności tej marki na arenie międzynarodowej była impulsem do uczestnictwa firmy ESEN w programie promocji branży części samochodowych i lotniczych. Dzięki uzyskanemu wsparciu w kwocie 670 tys. zł, konsultacjom i zdobytej wiedzy firma mogła podjąć zintensyfikowane i skuteczne działania marketingowe poza granicami kraju. Markę SKV z powodzeniem prezentowano na rynku rosyjskim, niemieckim, holenderskim, brytyjskim, włoskim oraz francuskim. Dzięki wsparciu unijnemu pozyskano nowe kontakty oraz rozszerzono działalność eksportową przedsiębiorstwa na nowe rynki zbytu.

Więcej przykładów projektów sfinansowanych przez Fundusze Europejskie można znaleźć w Przewodniku po sukcesach polskich firm.


×
  • Polska

    Przelicz walutę
  • złoty (PLN)

  • 1 złoty (PLN)

    0,218 EUR, 0,253 USD

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Zagraniczna ekspansja polskich firm dzięki Funduszom Unijnym

  • Irytek 2021-10-11 22:00:21
    Sklejka, kartofle, meble cebula( worki do cebuli niemieckie). Czytając takie artykuły pisane przez polakow(?) można sobie dopowiedzieć dlaczego polska zajmuje taka a nie i ma pozycje na kontynencie afrykańskim. I tysiąc kątów miało by robotę w nadgodzinach przez całe swe życie zawodowe.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.107.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!