Jak robotyzujemy polską gospodarkę – ważna debata już jutro

Jak robotyzujemy polską gospodarkę – ważna debata już jutro
Jak zwiększyć poziom robotyzacji w gospodarce? - to temat dyskusji podczas EEC Digital. Fot. materiały prasowe

Czy w Polsce, przez lata słynącej jako rezerwuar taniej siły roboczej jest miejsce dla zaawansowanych systemów produkcyjnych? Czy i gdzie zastępują nas roboty? Jak wpływać na rozwój poziomu robotyzacji w polskim przemyśle? Jak robimy to obecnie? Na te i wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć podczas poświęconego cyfrowej fabryce panelu dyskusyjnego w ramach konferencji EEC Trends, która odbędzie się w formule online już 17-18 lutego 2021 r.

Rozpoczęła się rejestracja na naszą najnowszą konferencję. PRECOP 27 pod patronatem WNP.PL odbędzie się 18-19 października i poprzedzi Szczyt Klimatyczny COP27 w Egipcie. Zapraszamy!

  • W dniach 17-18 lutego 2020 roku odbędzie się w formule online EEC Trends - konferencja stanowiąca merytoryczny prolog Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
  • W czwartek 18 lutego o godzinie 11:30 porozmawiamy na temat perspektyw i ograniczeń robotyzacji w polskim przemyśle.
  • Zarejestruj się na to wydarzenie już teraz [TUTAJ].


Automatyzacja i robotyzacja od dawna jest na fali wznoszącej. Czy także w Polsce, przez lata słynącej jako rezerwuar taniej siły roboczej, a nie zaawansowanych systemów produkcyjnych? W czołówce najbardziej zrobotyzowanych gospodarek próżno nas szukać, ale już wśród kupujących najwięcej robotów jak najbardziej.

Możliwościom i zagrożeniom robotyzacji przyjrzymy się podczas dyskusji „Cyfrowa fabryka” w ramach EEC Digital. Zaczniemy od dyskusji poświęconej obecnemu poziomowi robotyzacji w polskim przemyśle i kierunków w jakich powinien się rozwijać. Potem, w kolejnych rozmowach przejrzymy się bliżej zakładom Volkswagena w Poznaniu i Stellantis (dawniej Fiata) w Tychach.

W debacie udział wezmą: Tomasz Gębka, dyrektor fabryki Stellantis w Tychach, Ryszard Jania, prezes Pilkington Automotive, Andrzej Soldaty, założyciel, partner projektu „Inicjatywa dla Polskiego Przemysłu 4.0”, Krystian Żurek, dyrektor zarządzający Fabryki okien i kołnierzy uszczelniających VELUX w Namysłowie oraz Stefan Życzkowski, prezes spółki ASTOR.

Porozmawiamy m.in. o tym jak przyspieszyć robotyzację i automatyzację polskiej gospodarki? Jedną z dróg miała być ulga robotyzacyjna. Jej wprowadzenie nieco się opóźnia, ale warto przyjrzeć się temu mechanizmowi – jak działa, jakie może przynieść efekty, kto może na min zyskać? 

Robot się nie męczy, ale nie płaci podatków

Robotyzacja na duży związek z rynkiem pracy, jedni mówią o rezygnowaniu z pracowników, a inni o stawianiu robotów tam, gdzie nikt już nie chce pracować. Robot wytrzyma większe ciężary, nie męczy się, nie bierze urlopów, ale także… nie płaci podatków. Na razie?

Spojrzymy także na samą filozofię robotyzacji – czy zaczynać małą łyżeczką czy też od razu szeroką ławą robotyzować wszystko? W różnych krajach, w różnych firmach.

Spojrzymy także na przemysł w wersji online. Pandemia przyspieszyła niektóre procesy w zakresie wirtualizacja procesów.

Volkswagen Poznań eksportuje nie tylko samochody

W pierwszym case study porozmawiamy o zmianach, jakich dokonał w swojej fabryce w Antoninku Volkswagen Poznań przygotowując się do rozpoczętej jesienią ubiegłego roku produkcji nowej generacji modelu Caddy. Na temat rozbudowy i modernizacji zakładu, zastosowanych rozwiązań i nowości porozmawiamy z Cezarym Tadejem, liderem inicjatywy strategicznej Przemysłu 4.0. Volkswagen Poznań i kierownikiem lakierni w Volkswagen Poznań zakład Września. Niektóre z rozwiązań stosowanych przez poznańską spółkę to przykład tego, że przepływ cyfrowych nowinek niekoniecznie jest taki, jak nam się wydaje i nie jesteśmy tylko odbiorcami nowoczesnych rozwiązań, przygotowanych na zachodzie.

Stellantis w drodze po nowe modele

Kolejnym case study będzie zakład koncernu Stellantis (czyli dawniej Fiata) w Tychach. Tam modernizacja właśnie się rozpoczyna, bo w przyszłym roku z fabryki mają już wyjeżdżać nowe modele samochodów. Obok obecnych modeli Fiata i Lancii pojawią się nowe modele Jeepa i Alfa Romeo. To wymaga wprowadzenia nowej wielkości platformy, a więc właściwie stworzenia całej nowej linii produkcyjnej – od tłoczni po montaż. Naszym przewodnikiem po koniecznych zmianach będzie Tomasz Gębka, dyrektor fabryki.

Prolog Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Tegoroczna edycja EEC Trends odbywa się w formule online 17-18 lutego 2021 r. Treścią wydarzenia będzie debata nad głównymi trendami, które w roku 2021 staną się przedmiotem dyskusji w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak robotyzujemy polską gospodarkę – ważna debata już jutro

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!