PARTNERZY PORTALU

10 menedżerów o przyszłości start-upów w 2021 r.

10 menedżerów o przyszłości start-upów w 2021 r.
Pandemia COVID-19 zaszkodziła start-upom mniej, niż można się było spodziewać Fot. Shutterstock, Inc.

Na ile pandemia COVID-19 utrudnia rozwijanie działalności start-upom (np. pozyskiwanie finansowania) i jak powinny one sobie radzić w tej sytuacji? Zapytaliśmy o to prezesów i menedżerów firm i organizacji, których działalność wiąże się z innowacjami i nowymi technologiami.

  • Pandemia COVID-19 dla start-upów okazała się na razie mniej groźna, niż z początku się wydawało.
  • W niektórych branżach związanych z IT i usługami cyfrowymi początkujące firmy mają wręcz obecnie łatwiejszy start niż przed pandemią.
  • Swoją rolę odgrywają też programy stymulacyjne, dzięki którym pieniędzy w gospodarce nie brakuje.

Łukasz Skłodowski, prezes i współzałożyciel Workai

W pierwszych miesiącach pandemii jak większość odczuliśmy skutki zamrożenia gospodarki, gdyż wiele firm nagle wstrzymało wszelkie inwestycje. Niemniej już od połowy roku sytuacja uległa znacznej poprawie. Po tym jak firmy wdrożyły systemy do wideokonferencji i pracy grupowej, zaczęły szukać rozwiązań, które w pełnym zakresie usprawnią komunikację wewnętrzną oraz employee experience, w efekcie zainteresowanie naszą platformą workai było i nadal jest ogromne.
Inwestorzy są teraz nawet bardziej skłonni do inwestycji w nowe start-upy technologiczne. Jest to spowodowane falą ogromnych wzrostów globalnych firm technologicznych takich jak Microsoft czy Amazon. Potwierdzeniem jest seria dużych inwestycji, jakie miały miejsce na rynku w 2020 roku.

Jacek Królik, prezes firmy VersaBox

W początkowej fazie pandemii nastąpiła chwila zawahania w procesach inwestycyjnych. Firmy B2B szukające finansowania doświadczyły też wstrzymania kontaktów handlowych spowodowanego pandemią. Niektóre fundusze inwestycyjne przełożyły na jesień lub czasowo wstrzymały rozmowy o inwestycjach z powodu niepewności rynkowej, inne zrobiły to z powodu niemożności podróżowania i spotykania się.
Nastąpiło też wzmocnienie upodobań inwestorów do inwestowania w biznesy, które okazały się rozwojowe w czasach pandemii oraz w jej rezultacie (np. gry, firmy "cyfrowe", e-commenrce etc.). Wydaje się, że jak chodzi o Polskę, to szansę wykorzystali polscy inwestorzy wspierani przez PFR oraz te firmy, które miały dobre pomysły na czasy pandemii i późniejsze.

Rafał Barański, prezes firmy Braf.tech

Pozyskanie inwestorów w początkowym okresie pandemii było utrudnione ze względy na problem z określeniem, jak długo będzie trwał lockdown i jakie będą jego długofalowe skutki. Jednak duże firmy, korporacje czy fundusze inwestycyjne, płynnie przeorganizowały swoją pracę, wdrażając model zdalny, który okazał się wydajny i bezpieczny.

Czytaj również: Polski start-up poprawił Microsoft

Co więcej, ich kapitał w tym czasie nie wyparował. Także zgodnie z zasadą „kupuj, gdy leje się krew”, kolejne miesiące stały się okazją do inwestycji w młode start-upy, których pomysły i technologie były niejaką odpowiedzią na ten trudny czas.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 10 menedżerów o przyszłości start-upów w 2021 r.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!