29 tys. małych i średnich firm dołączyło do Internetowej Rewolucji - akcji resortu gospodarki, Google, PKPP Lewiatan i home.pl - która ma zachęcić polskie firmy do zakładania stron internetowych.
Dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki Sebastian Christow powiedział w piątek PAP, że 29 tys. firm, które dzięki programowi założyły stronę internetową, to wspaniały wynik. "Średnio co 20 minut do Internetowej Rewolucji dołącza kolejna firma. To imponujące.(...) Program jest objęty patronatem Ministerstwa Gospodarki. Będziemy uczestniczyć w promowaniu tego rozwiązania. Wspieramy je naszą wiedzą i organizacją" - podkreślił.
Połowa firm, które założyły strony, jest z województw: mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najmniej aktywni są przedsiębiorcy z województw opolskiego, podlaskiego i świętokrzyskiego.
"Akcja okazała się niezwykle potrzebna. Kolejna nowa firma dołącza do Internetowej Rewolucji średnio co 20 minut. Przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1,5 tys. różnych miejscowości z całej Polski. Ciekawie na tym tle wypadły np. Katowice, gdzie duża jest aktywność lokalnych agencji pomagających przedsiębiorcom rozwinąć obecność on-line. Jest to więc przykład, jak rozwinięty lokalny ekosystem internetowy może sprzyjać rozwojowi gospodarczemu" - powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
Technologie IT odpowiadają za 25 proc. wzrostu PKB w Unii Europejskiej. W 2009 roku 37 proc. mieszkańców UE dokonało przynajmniej jednego zakupu w internecie.