PARTNERZY PORTALU

29 tys. firm skorzystało z Internetowej Rewolucji

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 08-10-2010 16:39

29 tys. małych i średnich firm dołączyło do Internetowej Rewolucji - akcji resortu gospodarki, Google, PKPP Lewiatan i home.pl - która ma zachęcić polskie firmy do zakładania stron internetowych.

Pierwsze firmy zaczęły korzystać z programu w grudniu 2009 r. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a także wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności on-line. O tym, jak założyć i reklamować swoją stronę, można dowiedzieć się z witryny przygotowanej przez autorów akcji.

Dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki Sebastian Christow powiedział w piątek PAP, że 29 tys. firm, które dzięki programowi założyły stronę internetową, to wspaniały wynik. "Średnio co 20 minut do Internetowej Rewolucji dołącza kolejna firma. To imponujące.(...) Program jest objęty patronatem Ministerstwa Gospodarki. Będziemy uczestniczyć w promowaniu tego rozwiązania. Wspieramy je naszą wiedzą i organizacją" - podkreślił.

Połowa firm, które założyły strony, jest z województw: mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najmniej aktywni są przedsiębiorcy z województw opolskiego, podlaskiego i świętokrzyskiego.

"Akcja okazała się niezwykle potrzebna. Kolejna nowa firma dołącza do Internetowej Rewolucji średnio co 20 minut. Przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1,5 tys. różnych miejscowości z całej Polski. Ciekawie na tym tle wypadły np. Katowice, gdzie duża jest aktywność lokalnych agencji pomagających przedsiębiorcom rozwinąć obecność on-line. Jest to więc przykład, jak rozwinięty lokalny ekosystem internetowy może sprzyjać rozwojowi gospodarczemu" - powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.

Technologie IT odpowiadają za 25 proc. wzrostu PKB w Unii Europejskiej. W 2009 roku 37 proc. mieszkańców UE dokonało przynajmniej jednego zakupu w internecie.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 29 tys. firm skorzystało z Internetowej Rewolucji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.225.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!