Gigant branży e-commerce - Allegro - uzyskał w pierwszym kwartale 2022 roku skorygowany zysk EBITDA, czyli wynik na działalności operacyjnej przed uwzględnieniem amortyzacji i zdarzeń jednorazowych, na poziomie 463 mln zł, był on mniejszy o 13,6 proc. w ujęciu rocznym – informuje spółka. Zysk netto zmalał w ciągu roku z 269,6 mln zł do 166,9 mln zł, a więc o 38,1 proc.
- Przychody platformy wzrosły o 15,1 proc. w ujęciu rocznym, do 1,39 mld zł, zaś działalność reklamowa Allegro odnotowała wzrost o 21,1 proc. rok do roku.
- Według danych Mediapanel Gemius Polska, liczba użytkowników Allegro.pl i aplikacji Allegro wzrosła w kwietniu 2022 roku do 22 178 124 z 22 032 162 w marcu br.
- Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy Allegro w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 10,82 mld zł (wzrost o 12,8 proc. rdr).