Amoniak kluczem do dekarbonizacji japońskiego przemysłu morskiego

Amoniak kluczem do dekarbonizacji japońskiego przemysłu morskiego
Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej do 2050 r. amoniak ma odpowiadać za ponad 46 proc. całej energii zużytej w transporcie morskim fot. 中古侍 from Japan/Wikimedia, licencja Creative Commons
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 04-10-2021 11:17

Japoński producent okrętów Imabari Shipbuilding ma w planach stworzenie komercyjnego modelu statku napędzanego amoniakiem (NH3) do 2026 roku. Do tej pory nie udało się jeszcze opracować takiego modelu, chociaż prace nad wykorzystaniem amoniaku do napędzania żeglugi morskiej podejmują m.in. Norwegowie, Koreańczycy i Chińczycy.

Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej do 2050 r. amoniak ma odpowiadać za ponad 46 proc. całej energii zużytej w transporcie morskim. Trwa wyścig o to, komu pierwszemu uda się stworzyć najtańszy i najefektywniejszy model statku napędzanego bezemisyjnym amoniakiem w dekarbonizujacym się świecie. 

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Amoniak kluczem do dekarbonizacji japońskiego przemysłu morskiego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.56.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!