PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Apple stawia na nową strategię cenową

Autor: PAP/PSZ
13-09-2018 12:26
Apple stawia na nową strategię cenową

Smartfon produkcji Apple

Fot. Shutterstock.com

Apple nie zaprezentował tym razem nowych przełomowych funkcji dla swoich urządzeń. Amerykański koncern postawił jednak na wiele opcji kolorystycznych i nową strategię cenową, którą chwalą analitycy - ocenia agencja Bloomberga.

  • Apple zaprezentował nowe modele smartfonów iPhone tym razem bez przełomowych rozwiązań.
  • Przy okazji Apple zmienia strategie cenową.
  • Firmie zależy na zwiększeniu liczby użytkowników jej sprzętu.
Ceny iPhone'a XS w Polsce zaczynają się od 4,98 tys. zł, a XS Max od 5,48 tys. zł, a urządzenia trafią do sprzedaży jeszcze we wrześniu. Najtańszą wersję XR będzie można kupić dopiero w październiku za 3,73 tys. zł.

Koncern liczy na to, że niższa cena może zachęcić użytkowników starszych modeli do nowych zakupów oraz wpłynąć na zwiększenie liczby aktywnych urządzeń Apple. To z kolei ma przełożyć się na większą sprzedaż akcesoriów np. zegarków Apple Watch i cyfrowych usług takich jak strumieniowanie treści muzycznych i wideo - zaznacza agencja.

W czasie ostatnich premier swoich produktów Apple miał w zwyczaju prezentować przełomowe funkcje - nagrywanie wideo w 2009 r., cyfrowy asystent Siri w 2011 r., skaner linii papilarnych w 2013 r. i technologię dotyku 3D w 2015 r. Przedstawione w środę modele bazują na konstrukcji i funkcjach swojego poprzednika z ubiegłego roku iPhone'a X. Standardowa wersja o nazwie iPhone XS zyskała szybszy procesor i usprawnioną funkcjonalność kamery. iPhone XS Max wyposażono w największy w historii marki wyświetlacz o przekątnej 6,5-cala o rozdzielczości 1242x2688. Z kolei w iPhonie XR zastosowano technologię dotyku haptycznego, zapewniającą ekranowi LCD funkcjonalność zbliżoną do zastosowanej w modelu XS funkcji 3D Touch.

Analitycy oceniają jednak, że kierunek obrany przez koncern w tym roku opłaci się spółce i pozwoli jeszcze bardziej ugruntować pozycję wiodącego dostawcy technologii konsumenckiej na Zachodzie.

Apple zrezygnował z nakłaniania swoich użytkowników, aby co roku kupowali bardziej zaawansowany sprzęt. Za cel koncern obrał sobie, przy jednoczesnym zwiększaniu liczby aktywnych urządzeń, stopniowe podnoszenie ich cen. Dzięki temu ma poradzić sobie z efektami spowolnienia na rynku smartfonów. Jak informuje Bloomberg, koncern obniżył cenę iPhone 7 do 449 dolarów, ale zrezygnował z dystrybucji tańszego iPhone'a SE.

Analityk z Piper Jaffray Mike Olson przeprowadził ankietę wśród właścicieli iPhonów, którzy nie kupili modelu X. 40 proc. z nich zadeklarowało, że cena najnowszej wersji była dla nich nieodpowiednia. Olson zaznacza, że tym razem wszyscy znajdą opcję dla siebie. Z kolei założyciel Loup Ventures Gene Munster, który od wielu lat komentuje kondycję firmy spodziewa się, że średnia cena iPhone w 2019 r. (rok podatkowy) sięgnie 791 dolarów. Według danych Bloomberga w 2017 r. było to 652 dolarów.

Notowania Apple 12 września spadły o 1,2 proc., dzień zamknął się z 221,07 dolara za akcję. W 2018 r. notowania poprawiły się jednak o ponad 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, sprawiając, że koncern z Cupertino został pierwszą publiczną spółką wartą bilion dolarów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Auto54N 2018-09-13 13:56:53
    Nie wiem z kim lub czym musiałbym zamienić się na głowy, żeby zapłacić 3000zł za zwykły telefon

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.52.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

568 951 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.