Japoński gigant inwestycyjny SoftBank zapowiedział uruchomienie opierającego się na Big Data serwisu prognostycznego dla małych sklepów detalicznych w Japonii. Już za ok. 40 dolarów miesięcznie drobni przedsiębiorcy będą mieli do dyspozycji zestaw informacji pozwalający im przewidzieć ilość klientów odwiedzających ich lokalne w ciągu kolejnych dni. Soft Bank wykorzysta dane o ruchu 30 mln użytkowników swojej sieci komórkowej, a także prognozy pogodowe, czy w bardziej zaawansowanych pakietach informacje o zachowaniu konsumentów w konkretnych sklepach.
SoftBank jest jednym z największych konglomeratów w Japonii, który znany jest z inwestowania w obiecujące projekty technologiczne. Jak podaje portal Nikkei Asia w bieżącym roku finansowym (w Japonii od 1 kwietnia do 31 marca) firma ta wprowadzi na japoński rynek usługę o nazwie Sakimuru, co można przetłumaczyć jako „patrz w przyszłość”. Będzie to serwis pozwalający właścicielom sklepów na prognozowanie natężenia ruchu klientów oraz rotacji poszczególnych produktów.