PARTNERZY PORTALU

Biznes obawia się fuzji Microsoftu i Yahoo!

  • Autor: The Wall Street Journal Polska
  • Dodano: 31-03-2008 09:52

Większość osób śledzących świat technologii zastanawia się jak złożona przez Microsoft oferta kupna Yahoo! mogłaby wpłynąć na wyszukiwanie w Internecie i reklamy online. Ale druga grupa - dyrektorzy działów informatycznych w firmach - przygląda się sytuacji z innych powodów. Analizują, jak małżeństwo tytana oprogramowania z marką, która jest symbolem Internetu mogłoby wpłynąć na ich działalność.

Dyrektorzy IT zastanawiają się czy Microsoft wykorzysta technologię Yahoo! do rozwoju nowego segmentu usług online - pisze "The Wall Street Journal Polska". Podczas gdy większość cieszy taka perspektywa, niektórzy drżą na myśl, że połączone Microsoft - Yahoo! tak skoncentrowałoby się na gonieniu Google, że klienci biznesowi mogliby czuć się zaniedbani.

- Skupienie się na ofertach internetowych zorientowanych na konsumenta mogłoby odciągnąć Microsoft od oprogramowania biznesowego - uważa Leon V. Schumacher z amerykańskiego oddziału ArcelorMittal, największego na świecie producenta stali, który korzysta z takiego oprogramowania.

Microsoft ma powody, by skupić się na Internecie. Według ubiegłorocznej prognozy dla rynku reklamy online w roku 2011 przychody w USA mają wzrosnąć do 31,3 mld dol., czyli wyniosą prawie dwa razy tyle co w roku 2006 (16,9 mld dol.). Dotychczas zwrot z inwestycji w internet, jakie Microsoft poczynił w minionych latach był niewielki - zaledwie 5 proc. przychodów za rok 2007. Firma w dalszym ciągu zarabia przede wszystkim na sprzedaży oprogramowania instalowanego na komputerach - używanych przede wszystkim przez biznes.

Jak mówią dyrektorzy firm IT, trudno wyobrazić sobie, by Microsoft zrobił coś, co zmniejszyłoby wpływy ze sprzedaży programów. Z drugiej jednak strony firma znajduje się pod presją, by dopasować produkty i usługi do rozwijającego się rynku online. Zmiany najbardziej są widoczne na rynku konsumenckim, w produktach takich jak konta pocztowe online i komunikatory. To samo dzieje się w sferze biznesowej, choć tu - nieco wolniej.

- Zmiana modelu biznesu jest nieunikniona - twierdzi Haim Mendelson, profesor ze Stanford University Graduate School of Business. - Pytanie, kiedy nastąpi.

Najlepszym przykładem tego konfliktu interesów są dostępne online programy Google będące alternatywą dla pakietu Office. Microsoft eksperymentuje dopiero z wersjami internetowymi niektórych komponentów Office'a, ale daleko im do liderów. 1 lutego, na konferencji dotyczącej oferty przejęcia Yahoo! Ray Ozzie, naczelny architekt oprogramowania Microsoft, podkreślał, że oprogramowanie tego typu staje się dla koncernu bardzo ważne.

Niektórzy jednak w akwizycji widzą szansę. Michael Boltz, wiceprezes amerykańskiego oddziału firmy ubezpieczeniowej Aviva, ma nadzieję, że fuzja gigantów zaowocuje połączeniem doświadczeń w obszarach, w których są ekspertami. Marc Westa, szef rynków komercyjnych w firmie H&R Block podsumowuje: "Mają wielką szansę. Ale nie mogę zagwarantować, że jej nie schrzanią".
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biznes obawia się fuzji Microsoftu i Yahoo!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!