PARTNERZY PORTALU

Black Friday w polskim Internecie – promocje i obniżki

Porównywanie ofert polskich sklepów internetowych do tego, co się dzieje w USA, jest uzasadnione jedynie w nielicznych przypadkach – komentuje Mariusz Chmurzyński z Deloitte For. Shutterstock

Rafał Kopyto z AleRabat.com zauważa ogromny wzrost ruchu e-commerce z okazji Czarnego Piątku. Wskazuje, że przeceny dochodzą czasami do 50 proc.

  • Czarny Piątek zyskuje popularność wśród polskich sprzedawców i konsumentów.
  • Analizy rynku sugerują jednak, że w polskim internecie ciągle niełatwo trafić na realną obniżkę. Czy to prawda?
  • Rafał Kopyto z platformy AleRabat.com przekonuje, że rabaty w granicach 20-50 proc. są standardem.

– Black Friday zagościł w Polsce na dobre. Z roku na rok widzimy większe zainteresowanie. W ubiegłoroczny czarny piątek odwiedziło nas ponad pół miliona użytkowników, którzy pobrali ponad 600 tys. kuponów rabatowych i dokonali blisko 50 tys. transakcji. W tym roku spodziewamy się jeszcze lepszych wyników. Szacujemy, że odwiedzi nas ok. 800 tys. użytkowników – zapowiada Rafał Kopyto, prezes platformy skupiającej kupony rabatowe AleRabat.com (zobaczcie ich ciekawą stronę).


Nic dziwnego. Już 60 proc. polskich konsumentów twierdzi, że spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. W zeszłym roku znajomość tego pojęcia deklarowało zaledwie 30 proc. Niemal 30 proc. z nich planuje skorzystać w tym roku ze zbliżających się wyprzedaży – wynika z badania GfK Consumer Life.

Czytaj też: Od Black Friday aż do świąt, czyli kurierzy i poczta na podwójnych obrotach

Analiza poprzedniego czarnego piątku wykazuje jednak, że średnia obniżka cen w sklepach online wynosi zaledwie 1,3 proc. Deloitte w ramach "Świątecznego barometru cenowego" porównało ok. 4,5 tys. cen produktów najczęściej wybieranych na prezenty. Okazało się, że cena 71 proc. produktów podczas Black Friday w porównaniu do poprzedniego piątku nie uległa zmianie. W przypadku jednej piątej cen zanotowano ich spadek, a w przypadku 8 proc. – wzrost. To i tak nieźle, bo w 2016 r. średnia przedświąteczna obniżka była bliska zeru.

– Obniżki cen w całym koszyku są niemal nieodczuwalne dla klientów, mimo że przekazy reklamowe mówią zupełnie co innego. Porównywanie ofert polskich sklepów internetowych do tego, co się dzieje w USA, jest uzasadnione jedynie w nielicznych przypadkach – komentuje dyrektor w dziale konsultingu Deloitte Mariusz Chmurzyński.

Rafał Kopyto ma jednak inne zdanie i na swojej platformie rabatowej naprawdę zauważa zmiany.

– Oczywiście są przypadki, w których sprzedawcy przed Black Friday próbują podnieść ceny, ale w naszej ocenie jest to mniejszość. Duża cześć sklepów przygotowuje oferty, które faktycznie nie są dostępne w ciągu roku. Może ciężko tu o zniżki rzędu 70 czy 80 proc., ale 20 do 50 proc. jest raczej standardem. Proszę mi wierzyć: na tle innych krajów wcale nie wyglądamy źle – zapewnia.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Black Friday w polskim Internecie – promocje i obniżki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!