Booksy zebrało 70 mln dolarów. Polski start-up podbija USA

Booksy zebrało 70 mln dolarów. Polski start-up podbija USA
Stefan Batory na rozwój Booksy pozyskał już 120 mln dolarów. Fot. mat. pras.

Założone przez Stefana Batorego Booksy zebrało właśnie w rundzie C 70 milionów dolarów. To największa runda finansowania na tym etapie rozwoju osiągnięta przez polski start-up! Pieniądze od amerykańskich inwestorów powinny pozwolić na zwiększenie udziału firmy na kluczowych dla Booksy rynkach – w Stanach Zjednoczonych, a także Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich.

  • Booksy działa od 2013 roku. Po przejęciu w 2020 roku firmy Versum tworzy największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty.
  • Firma kontynuuje wzrosty - mimo utrudnień związanych z pandemią.
  • Prezes i założyciel Booksy Stefan Batory będzie gościem tegorocznej edycji konferencji EEC Trends (17-18 lutego 2020 roku), stanowiacej prolog Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Booksy to polski start-up i zarazem najpopularniejsza na świecie aplikacja mobilna do rezerwacji wizyt online w salonach urody. W rundzie C swego finansowania firma zgromadziła właśnie 70 mln dolarów. Łącznie Booksy pozyskało już blisko 120 milionów dolarów.

Oznacza to rekord wśród polskich start-upów na tym etapie rozwoju i największy w historii spółki zastrzyk pieniędzy od międzynarodowych inwestorów. Rundę wsparły Cat Rock Capital i Sprints Capital, które dotąd zainwestowały m.in. w Revolut, Vinted, Takeaway i Pyszne.pl.

Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na dalszą globalną ekspansję i wzmocnienie pozycji za granicą - w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz na pozostałych rynkach europejskich. Firma nie wyklucza przy tym przejęć.

Czytaj również: Wrocławski start-up pozyskał niemal 6 mln zł na rozwój narzędzia dla e-commerce

- Ta rekordowa inwestycja jest efektem dynamicznych wzrostów z ostatnich lat oraz grudniowej fuzji z Versum. Potencjał naszego dalszego rozwoju określa m.in. wciąż niski stopień digitalizacji salonów urody oraz ogromna popularność samej aplikacji. Tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek hair&beauty wart jest blisko 100 mld dolarów, wciąż mniej niż 5 proc. usług rezerwowanych jest online - twierdzi Stefan Batory, założyciel i prezes Booksy.


I wskazuje, że jednocześnie już teraz Booksy jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w kategorii lifestyle i ma więcej aktywnych użytkowników niż jakakolwiek inna aplikacja dla branży hair&beauty.

Nie tylko salony piękności

Co ciekawe, Booksy nie zwalnia tempa - mimo pandemii, która spowodowała zamknięcie dużej części branży salonów urody. W ciągu ostatnich trzech lat przychody spółki wzrosły o 1500 proc., a po fuzji z Versum (w grudniu 2020 roku) firma została liderem na globalnym rynku usług hair&beauty.

Obecnie z aplikacji aktywnie korzysta 13 milionów użytkowników na całym świecie. Tylko w 2021 roku ma obsłużyć blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 miliardów złotych.

Poza Polską firma obecna jest w sześciu regionach - m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii. Wkrótce pojawi się także w Meksyku.

W 2020 roku Booksy rozszerzyło działalność o kolejne kategorie, nawiązując partnerstwa w sektorze finansów (m.in. Bank BNP Paribas, Alior Bank, Bank Credit Agricole), a w branży e-commerce (X-kom) i telekomunikacyjnej (Play), gdzie także pomaga umawiać wizyty online.

Zobacz także: Orlen chce przyspieszyć weryfikację start-upów

Pozycję spółki umacniają tez obecnie liczne partnerstwa technologiczne z gigantami rynku online -  wśród których są Google, Facebook czy Instagram - umożliwiającymi zapisy online za pośrednictwem Booksy. Partnerami Booksy pozostają także producenci kosmetyków, jak choćby Salon Expert L’Oreal Professionnel z siecią ponad 900 salonów w Polsce. Ponadto z Booksy korzystają znani liczni styliści, m.in. prywatny fryzjer Baracka Obamy oraz stylistka Beyoncé.

Inwestorzy doceniają postępy

W dotychczasowych rundach finansowych Booksy zebrało już w sumie 120 mln dolarów. Poza liderami obecnej rundy C, spółkę wsparły dotąd: Piton Capital, Manta Ray - fundusz Sebastiana Kulczyka, Enern, Industry Ventures i XG Ventures. Wśród prywatnych inwestorów znaleźli się Zach Coelius (CEO Triggit), Kai Hansen (członek zarządu Booksy), Chris Guzowski i Hannes Graah (VP of growth w Revolut; wcześniej global head of new markets w Spotify), Piotr Jakubowski i Rohan Monga (byli CMO i COO w Go-Jek) oraz Przemysław Gacek i Maciej Noga (Pracuj.pl).

- Przez ostatnie cztery lata uważnie śledziliśmy rozwój spółki i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem postępów, jakich dokonał Stefan Batory i zespół Booksy, pozycjonując firmę, jako lidera na tym rynku (hair&beauty i wellness - red.) - komentuje Alex Captain, założyciel i partner zarządzający w Cat Rock Capital.


- 13 milionów klientów i tysiące profesjonalistów, korzystających na co dzień z Booksy, potwierdza, że jest ono niekwestionowanym liderem na bardzo konkurencyjnym rynku. Cieszę, że będę mógł współuczestniczyć w kolejnych etapach dalszego, dynamicznego rozwoju firmy - podkreśla Pierre Siri, partner operacyjny w Sprints Capital.

------------------

Polski start-up w USA

Booksy to polski start-up założony w 2013 r. z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców.

Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, jak finanse czy telekomunikacja.

W 2020 roku firma połączyła się z Versum, tworząc kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w ponad 100 krajach na całym świecie. Wskutek fuzji  powstaje największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty z którego skorzysta blisko 13 milionów klientów salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych oraz SPA.

Diana Koziarska, SMOK Ventures, polsko-amerykańskiego funduszu inwestującego w spółki na bardzo wczesnym etapie rozwoju, oceniła w niedawnej rozmowie dla WNP.PL, że Booksy należy, obok DocPlanner, do grona dwóch polskich start-upów, które mają szansę stać się w ciągu kilku lat jednorożcami, czyli spółkami o wycenie sięgającej miliarda dolarów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Booksy zebrało 70 mln dolarów. Polski start-up podbija USA

  • Tyk 2021-01-28 09:11:15
    To może napiszcie ile ta firma zarabia. Bo zdaje się że to bicie piany. Dziesiątki inwestorów, masa kasy włożone i zero efektów. Jest mały problemem. Pieniądze są w kieszeni firm kosmetycznych czyli klientów. A oni nie za bardzo chcą tuczyć pośrednika. Podniosą marzę i skończy się to "technologizowanie" na siłę. Kompletny idiotyzm to tylko umówienie wizyt w banku czy Play'u. Do tego drugiego idę kiedy chcę, kiedy mam czas. A bank....wszystko jest on linę, a gdy potrzeba spotkania można umówić się....on line. Czy też przez telefon uzgadniając szczegóły.
    • Stary człowiek i orzech 2021-01-28 10:31:54
      Dzisiejsza rzeczywistość opiera się na ściemie wmawiającej nam sformatowany model postępowania. Musisz koniecznie zrobić to, tak i wtedy. Wmówiono nam że życie ma sens tylko wg jedynego algorytmu do którego co chwile ktoś "wielki" dopisze kolejny kawałek. Pozorna wygoda prowadzi do uzależnienia i ubezwłasnowolnienia już nie wspomnę o tym, że twoja aktywność jest na zawsze rejestrowana i analizowana w skali makro. Kiedyś reklama odkurzaczy wmawiała że kobieta zyska mnóstwo czasu dla siebie, a doprowadziło to do jednej wielkiej psychozy i przyspieszenia samego życia ludzi. Nie zasługujemy na wolność brnąc w ten algorytm z uśmiechem na ustach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.101.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!