Chiński regulator bierze się za rynek gier

Chiński regulator bierze się za rynek gier
Publikacja gier na chińskim rynku wiąże się z szeregiem formalności fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Instytut Boyma
  • Dodano: 17-09-2021 15:58

To kolejna odsłona rządowych działań zmierzających do zwiększania kontroli nad rynkiem gier. Na początku września platforma JD.com ogłosiła, że wycofa ze sprzedaży tytuły, które nie zostały zaakceptowane przez odpowiednie organy.

Publikacja gier na chińskim rynku wiąże się z szeregiem formalności, których dopełnienie spoczywa na barkach wydawcy oraz lokalnego partnera. Dopuszczenie do sprzedaży zagranicznych produkcji wymaga przede wszystkim uzyskania zezwolenia wydawanego przez Państwowy Urząd Prasy i Publikacji. Treść gry musi być dostosowana do stanowiska reprezentowanego przez chińskie władze, a szczególnie surowo podchodzi się do kwestii związanych z drażliwymi tematami, jak chociażby niezależność Tajwanu. Wejście na obiecujący chiński rynek gamingowy oznacza także obowiązek przetłumaczenia tekstu gry na język chiński zapisany znakami uproszczonymi.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chiński regulator bierze się za rynek gier

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!