PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co najczęściej polecamy w internecie? Zaskakujące wyniki badań

Autor: bad
11-01-2019 14:50 |  aktualizacja: 11-01-2019 14:48
Co najczęściej polecamy w internecie? Zaskakujące wyniki badań

Najwięcej wpisów polecających odnosi się do rynku odzieżowego.

Fot. pixabay

Polecanie innym naszych ulubionych produktów i firm nie jest powszechnym zjawiskiem
w Internecie. Z analizy przeprowadzonej na zlecenie ING Banku Śląskiego przez ośrodek Kantar TNS wynika, że w zależności od analizowanego wycinka rynku, posty odnoszące się do polecania stanowią średnio od 3 do 11 proc.

  • Chociaż polecanie nie jest częstym zjawiskiem w internecie, a w komentarzach dotyczących firm brakuje dobrych, czyli konstruktywnych opinii, to analiza przeprowadzona na zlecenie ING Banku Śląskiego pokazuje, że istnieją pewne schematy.
  • Najwięcej wpisów polecających odnosi się do rynku odzieżowego - aż 6 tysięcy wpisów (średnio 3 proc. dla wycinka rynku) wspominało o polecaniu.
  • Nie są to jednak klasyczne opinie doceniające jakość produktów czy ciekawy design. Polecanie występuje jako zachęta do kupna produktu.
Kategorią, w której najczęściej występują rekomendacje jest branża kosmetyczna, skupiona głównie na Instagramie. Najczęściej dzielimy się opiniami o kremach, zwracając szczególną uwagę na ich zastosowanie. Właśnie w tym segmencie bardziej doceniane są marki lokalne niż globalne koncerny.



Wartym odnotowania zjawiskiem jest fakt, że jak już rekomendujemy dany produkt bądź usługę innym, to jesteśmy dużo bardziej oszczędni w słowa, niż gdy krytykujemy i przestrzegamy przed zakupem. Wpisy polecające mieszczą się średnio w granicy 300 znaków ze spacjami.

Czytaj też: Zakaz handlu: W niedzielę nie zrobimy zakupów przez internet?

- Badanie potwierdza, że w internecie brakuje dobrych, czyli konstruktywnych opinii. Okazuje się, że nie ma w nas naturalnej potrzeby dzielenia się rekomendacjami odnośnie produktów czy usług. W internecie brakuje pozytywnych ocen wyrażanych tak po prostu, spontanicznie, jeśli jakaś firma nas mile zaskoczy. A szkoda, bo przecież to najlepsza forma docenienia jej starań i szansa na rozwój. Chcemy inspirować Polaków do tego, aby nie szczędzili opinii przedsiębiorcom, jeśli ci zapracowali na uznanie - powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.25.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 861 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 161 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.