PARTNERZY PORTALU

Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom

Cyfrowy Polsat, który na początku lutego zaoferował internet na częstotliwościach i w sieci Aero2, budowanej przez Sferię, 40 proc. swoich abonentów, chce jak najszybciej umożliwić dostęp do tej usługi całej bazie klientów.

W II kwartale spółka ruszy z potrójną ofertą telewizji, telefonii i internetu, która ma zwiększyć lojalność klientów i w dłuższej, niekoniecznie tegorocznej perspektywie, przyczynić się do zmniejszenia churnu do poziomu jednocyfrowego wśród klientów usługi potrójnej z 10,1 proc. za 12 miesięcy zakończone 30 września 2009 roku.

"W pierwszym etapie budowania sieci przy 349 stacjach bazowych pokrycie dla naszej usługi szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii HSPA+ na częstotliwości 900 MHz wynosi 40 proc. abonentów Cyfrowego Polsatu i 50 proc. ludności Polski. Dalszy rozwój sieci zależeć będzie od tempa pozyskiwania abonentów dla usługi internetowej" - powiedział PAP w wywiadzie Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

"Najpierw chcemy zbudować zasięg, a potem dążyć do rozwijania pojemności sieci wraz z rosnącą sprzedażą usług. Jeśli chodzi o pokrycie Polski, to będziemy namawiać naszych partnerów, aby jak najszybciej zbudowali zasięg dla blisko 100 proc. bazy naszych abonentów" - dodał.

Pytany, czy byłby zadowolony, gdyby do końca 2010 roku 100 proc. klientów CP było w zasięgu usługi dostępu do internetu odpowiedział:

"Byłbym zadowolony, gdybyśmy jak najszybciej mogli oferować naszą nową usługę w sposób jednorodny dla wszystkich klientów".

Dostęp do internetu Cyfrowego Polsatu oferowany jest w technologii HSPA+ realizowanej na należących do Aero2 częstotliwościach 900 MHz. Sieć dla spółki Aero2 buduje Sferia, której głównym akcjonariuszem, podobnie jak Cyfrowego Polsatu jest Zygmunt Solorz-Żak.

Wiosną 2009 roku Cyfrowy Polsat chciał przejąć Sferię, ale do transakcji nie doszło, gdyż oprotestowali ją akcjonariusze mniejszościowi platformy. W ubiegłym tygodniu Solorz-Żak zadeklarował w zamian za 100 proc. akcji Sferii chęć przejęcia kontroli nad notowanym na GPW Hawe, który ma liczącą 1200 km sieć światłowodową. Pytany o komentarz do tych planów Libicki odpowiedział:

"Cyfrowy Polsat jest zainteresowany otrzymywaniem niezawodnego i taniego serwisu. Jeżeli rozmowy Sferii i Hawe, będą szły w tym kierunku, aby techniczna wydajność sieci była lepsza i ceny produktu niższe, to będę zadowolony. Hawe ma ten element infrastruktury telekomunikacyjnej, którego Sferia nie posiada i dlatego musi kupować usługi transmisji danych po infrastrukturze szkieletowej."

"W ubiegłym roku byłem bardzo zainteresowany inwestycją w Sferię. Nadal uważam, że słuszną koncepcją jest dysponowanie własną infrastrukturą do prowadzenia działalności gospodarczej. Już dziś posiadamy własne call center, fabrykę dekoderów, inwestujemy w sieć sprzedaży (mPunkt), więc naturalnym dla naszego modelu prowadzenia biznesu było zaangażowanie kapitałowe w sieć telekomunikacyjną. W najbliższym czasie nie planujemy żadnych tego typu kroków" - dodał.

Obecnie platforma cyfrowa koncentruje się na przygotowaniu komercyjnej potrójnej usługi telewizji, telefonu i internetu.

"Planujemy, aby usługa potrójna ruszyła w II kwartale. To jest nasz cel, który jest na dobrej drodze do realizacji. W drugim półroczu planujemy rozszerzyć naszą ofertę o usługę telefonii domowej" - powiedział prezes.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cyfrowy Polsat chce zaoferować internet wszystkim klientom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!