PARTNERZY PORTALU

Dell pojawi się w Tesco i ElectroWorld

Notebooki Della trafią do polskich sklepów. Amerykański koncern rozbudowuje w tym celu łódzką fabrykę.

– Nasze komputery pojawią się w sklepach Tesco i Electro World – powiedział “Rzeczpospolitej” Rafał Branowski, dyrektor marketingu Dell Polska. Kiedy? Tego firma nie chce ujawnić. Wiadomo jedynie, że przygotowuje się do zwiększenia produkcji. Do końca roku moce fabryki Della w Łodzi podwoją się. Zamiast dwóch linii montażowych będą aż cztery, a zatrudnienie znajdzie 1200 osób. Trzecia linia ruszy już jesienią.

Dell pojawi się w sklepach, bo do wielu potencjalnych klientów firma nie docierała. Sklepy uzupełnią jej sprzedaż bezpośrednią, której odbiorcą są obecnie głównie firmy. Ta globalna strategia została przyjęta w połowie ubiegłego roku. – W USA, w sieci supermarketów Wal-Mart, a potem w innych krajach, przyniosła efekty. Będzie rozszerzana – dodał Rafał Branowski. Także partnerzy – DSGi, właściciel sklepów Electro World oraz sieć Tesco nie chcą zdradzić terminu. – Nie jest prawdą, o czym pisały niektóre media, że już od stycznia obecnego roku mieliśmy oferować w Polsce produkty firmy Dell. O nowej ofercie poinformujemy we właściwym czasie – powiedział nam Przemysław Skory, rzecznik Tesco Polska.

Efektów wartej 200 mln euro inwestycji Della w Polsce nie widać w statystykach. Drugi na świecie producent nie mieści się u nas w pierwszej piątce dostawców komputerów. Jeszcze gorszą, siódmą pozycję ma wśród producentów notebooków. Pomimo to Dell jest zadowolony z inwestycji w Polsce.

– To bardzo efektywne przedsięwzięcie. Dzięki polskiej fabryce czas dostaw do klientów m.in. w Niemczech, Francji, krajach skandynawskich, bałkańskich, Rosji skróciliśmy od dwóch do siedmiu dni – mówi Rafał Branowski.

Analitycy nie dziwią się, że firma nie przypuściła wcześniej ataku na polski rynek konsumencki. – Światowi konkurenci: HP, Acer, Asus, Toshiba mają większe doświadczenie na rynku detalicznym w Polsce. Dell nie może narażać swej marki, wchodząc na nowy rynek bez przygotowania, m.in. bez odpowiednich mocy produkcyjnych, które wesprą promocje, a potem obsługę rynku – powiedział nam Jarosław Smulski, analityk IDC Poland.

Amerykańska firma chce dotrzeć do szerszej grupy odbiorców także poprzez wprowadzony już w USA, a ostatnio ogłoszony w Polsce program partnerski. Partnerzy przy okazji sprzedaży sprzętu amerykańskiej marki mają oferować np. dodatkowe usługi. Pierwsi partnerzy w Polsce już są.

W sprzedaży detalicznej Dell zaoferuje m.in. notebooki specjalnie przygotowane dla indywidualnych nabywców (Inspiron, XPS) oraz dla małego biznesu (Vostro). Oferta Della może okazać się jedną z atrakcyjniejszych. Jej sprzęt będzie można kupić najprawodpodobniej poniżej 2 tys. zł Ceną rywalizowałyby więc m.in. z ofertą firmy Acer, lidera polskiego rynku notebooków, który sprzedał ich w ubiegłym roku 313 tys.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dell pojawi się w Tesco i ElectroWorld

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!