PARTNERZY PORTALU

Dialog miał 2,4 mln zł zysku netto

Telefonia Dialog w czwartym kwartale 2009 roku miała 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,26 mln zł straty w analogicznym okresie 2008 roku - podał w raporcie za IV kwartał KGHM, który jest właścicielem Dialogu.

Zysk operacyjny grupy Dialog w IV kw. 2009 r. wyniósł 5,02 mln zł wobec 0,28 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 33,3 mln zł z 13,5 mln zł przed rokiem.

Przychody telekomu w ostatnim kwartale 2009 roku spadły do 131,7 mln zł z 137,3 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa Dialogu miała 10,44 mln zł zysku netto wobec 0,28 mln zł straty rok wcześniej, a skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 34,7 mln zł wobec 0,3 mln zł straty operacyjnej przed rokiem.

W 2009 roku skonsolidowana EBITDA Dialogu wzrosła do 135,4 mln zł z 83,4 mln zł rok wcześniej, a przychody spadły do 520,9 mln zł z 554,0 mln zł rok wcześniej.

"Spadek przychodów spowodowany był ograniczeniem niskomarżowej usługi tranzytu ruchu. Po wyłączeniu usługi tranzytu ruchu, przychody Grupy Kapitałowej Dialog, pomimo ogólnorynkowej tendencji spadkowej w telekomach stacjonarnych, były wyższe o 24.414 tys. zł, czyli o 5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego" - podano w raporcie.

"Wzrost przychodów odnotowano przede wszystkim w obszarze usług świadczonych na bazie obcej infrastruktury (WLR, 1011 i BSA), który w stosunku do przychodów osiągniętych z tytułu tych usług w 2008 r. wyniósł 23.633 tys. zł" - podano.

Na koniec grudnia 2009 roku grupa posiadała 445,2 tys. linii dzwoniących na własnej sieci oraz 250,3 tys. linii WLR (przyrost o 54 proc. w stosunku do końca 2008 roku). Liczba klientów usług transmisji danych wyniosła 157,2 tys.

Liczba klientów włączonego do oferty w 2008 roku pakietu DIALOGmedia (telefon stacjonarny, dostęp do Internetu oraz usługę telewizji cyfrowej i wideo na żądanie) wzrosła do 21 tys. na koniec grudnia 2009 r. (przyrost w 2009 r. o 17,5 tys., z czego w samym IV kwartale o 6,8 tys.).

W IV kwartale 2009 r. Grupa Kapitałowa Dialog kontynuowała realizację projektu wprowadzenia usług telefonii komórkowej, jako tzw. operator wirtualny (MVNO) - komercyjne uruchomienie usługi nastąpiło w lutym 2010 roku.

Obecnie Dialog realizuje obowiązującą w spółce strategię na lata 2009-2015, która zakłada inwestycje w rozwój infrastruktury w oparciu o najnowsze technologie, nowe usługi i selektywne przejęcia.

W spółce trwają prace związane z opracowaniem operacyjnego planu wdrażania strategii, w ramach których w szczególności zostanie zdefiniowana: mapa rozwoju produktów w perspektywie realizacji strategii spółki, strategia sprzedaży, polityka cenowa, strategia komunikacji marketingowej, jak również przygotowany zostanie operacyjny plan wdrożenia inicjatyw strategicznych.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dialog miał 2,4 mln zł zysku netto

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!