PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Digital marketing: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza

Autor: PulsHR
11-06-2019 14:18
 Digital marketing: Komunikacja marki staje się coraz trudniejsza
Fot. Shutterstock.com

Rynek digital marketingu wzrósł w 2018 r. o ok. 13 proc. Choć dane statystyczne cieszą, to jednak branża mierzy się z wieloma wyzwaniami, a poprzeczka jest stawiana coraz wyżej.

  • Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim zaznacza, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży, nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.
  • Jak zauważa z kolei Rafał Krauze, country manager w trnd Polska, branża marketingowa jest w tej chwili zafascynowana współpracą z influencerami, ponieważ nastąpił drastyczny spadek zaufania do komunikacji marek.
  • O budowaniu marki i sile influencerów dyskutowano podczas debaty "Digital marketing", która odbyła się podczas European Start-up Days w Katowicach.
Z raportu PwC wynika, że rynek digital marketingu wzrósł w 2018 r. o ok. 13 proc.

- Mamy powód do radości, jeśli chodzi o liczby - branża e-reklamy dynamicznie rośnie. Przekroczyliśmy też magiczną barierę 1 mld euro (ok. 4,5 mld zł) – taka jest wartość polskiego rynku reklamy internetowej. To dość dużo, jeśli jednak porównamy te liczby do niemieckich statystyk, to widać różnicę. Łączy nas fakt, że rynek napędza reklama na urządzenia mobilne - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

- Mamy jeden trend, który zapewne cieszy dużych globalnych graczy - ok. 60 proc. wskazanej wartości skonsumowało dwóch największych graczy na rynku. Warto jednak podkreślić, że tok temu było to 72 proc. rynku - dodaje.

Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim, zaznacza natomiast, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży, nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.

- Wielokanałowość czy mobilność sprawiają, że komunikacja marki staje się coraz trudniejsza. W tej chwili liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość. Zatem nie jest ważne, ile pieniędzy przeznaczymy na reklamę, ale w jaki sposób my, jako marka, wykreujemy się - jaki mamy cel czy doświadczenie, którym chcemy się podzielić. Musimy budować ekosystem komunikacji nie tylko z klientem, ale kimkolwiek, kto ma styczność z brandem. Dzięki temu będziemy mogli zaspokoić potrzeby konsumentów, sprawić, że interakcja będzie na najwyższym poziomie, a informacje, które trafiają w przestrzeń publiczną, będą wartościowe - wyjaśnia Wyrzykowski. Czytaj więcej
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • No i koniec imprezy 2019-06-11 15:28:07
    Jako początkujący influencer mam scenariusz na film, który by znacznie otworzył ludziom oczy na to jak są oszukiwani - pokazałbym brutalną rzeczywistość smartfonowego świata oraz social mediów - jakie to wszystko jest sztuczne, powierzchowne, zakłamane. Pokazałbym jak zmieniają się charaktery i psychika ludzi pod wpływem nieustannego bombardowania przerostem ilości treści, często zbędnych i niepotrzebnych. Przedstawiłbym rzeczywistość, w której nie można niczego zrobić samodzielnie tylko na każdym kroku jest się wyręczanym a to od myślenia -algorytmami, a to od robienia - robotami. W przejaskrawionych barwach ukazałbym śmieszność i kicz Facebooka, Instagrama i budowanych na tych portalach relacji międzyludzkich. Taki film mógłby wywołać bardzo duże poruszenie społeczne nad tym do czego zmierzamy, mógłby wywołać trend ku definitywnemu rezygnowaniu ze smartfonów i ograniczania wi-fi a nawet likwidacji. Uważam, że to ludzie powinni mówić marketingowi czego chcą w sposób indywidualny a nie kolektywny - wiele cyfrowo-technologicznych zmian, które ostatnimi czasy coraz śmielej i agresywniej idą wprowadzane były i są w sposób nachalny - nikt nie pyta nikogo o zgodę czy zdanie - jest trend to trzeba wdrażać tylko dlatego, że gdzieś indziej tak jest to i u nas musi być - żałosne i dziecinne podejście. Nie mam nic do internetu - uważam go za dobrodziejstwo, dostęp do informacji i treści, wymiany zdań/poglądów wszystko ok, nie popieram zaś przerostu znaczenia cyfryzacji w życiu ludzi - tego wymuszania zakładania kont, uzależniania od smartfona i wszechobecności wi-fi, wszystko po to by robić z ludzi zakładników sieci - to obrzydliwe i obleśne traktowanie ludzi, nie mamy prawa wyboru - zmiany wtłaczane są na siłę, bo np. Unia ma takie widzimisię, w ramach jednolitego rynku cyfrowego, cyfrowej spójności. To jest głupie i krótkowzroczne podejście, gdyż traktuje się zwykłych ludzi z góry, przedmiotowo. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że wmawia się ludziom, że tego chcą, że społeczeństwo się zmienia, oczekuje innowacji itp. - nieprawda, oczekują tego grupy interesu - media, marketing, cyfryzacja i przemysł technologiczny - liberalizm gospodarczy nakazuje im w niezrozumiały sposób prężyć muskuły, kiedy nie ma takie potrzeby - ludzie czują przesyt "społeczeństwa informacyjnego" - wyciągnęli wnioski z dekady 2010-2019 jak to era smartfonów, wi-fi i Facebooka, Instagrama dokonała potężnego spustoszenia w związkach między ludźmi, popsuła relacje rodzinne, towarzyskie, ludzie nie potrafią ze sobą rozmawiać, bo nieustanne czatowanie i sms-owanie spłyciło zdolności nawiązywania kontaktu. To były i są szkodliwe działania i nie były przypadkowe - socjotechnika i psychologia mas zrobiły swoje. Potrzeba stworzyć film, po którego obejrzeniu ludzie definitywnie odwrócą się od smartfonów, wi-fi, internetu rzeczy, sieci 5g, biometrii, bezgotówkowości. To może być nowy trend i strzał w dziesiątkę, awangardowy krok ku normalności, naturalności, szczerości. Miałby ktoś coś przeciwko jakby lata 20-ste były swoistymi latami 90-tymi tyle że "na sterydach"? Myślę że nie, obecne cyfrowo-technologiczne kwestie można dostosować tak aby faktycznie pomagały ludziom a nie prowadziły do rozleniwiania, ogłupiania i uzależniania do poziomu wręcz zniewalania. Dwie czołowe, choć drastyczne reformy to - smartfony przestają istnieć całkowicie - wycofać, zakazać, zdelegalizować, wyniszczyć - zostają zwykłe komórki sieci 2G - po to by krótko porozmawiać/puszczać sms-y ale nie za często; druga z nich to definitywne wycofywanie wi-fi, na rzecz istnienia jedynie internetu przewodowego/kablowego. Dokonując rozdziału świata realnego od wirtualnego zapewni się ludziom więcej zdrowia, czasu, prywatności, a zamiast uśpienia umysłowego i oderwania od rzeczywistości ludzie zyskają także więcej zdrowego rozsądku i samoświadomości - to jest dobre. Jestem zwolennikiem racjonalizacji zdobyczy technologicznych a nie ich ciągłych i często zbędnych liberalizacji, które niczemu dobremu nie służą, cyfryzacja ponadto nie nadaje sensu życia - wręcz przeciwnie odbiera go - zobaczmy, że w czasach rewolucji cyfrowo-technologicznych jakich przychodzi nam żyć twórczość straszliwie uległa skomercjalizowaniu, filmy bez przesłania, efekciarskie tak samo muzyka, życie na pokaz - zrobić zdjęcie wstawić do sieci, oglądać pieski, kotki, słit focie, selfi i inny chłam - to jest czysty narcyzm, próżność, życie pod poklask i publikę - ludzie tego nie chcieli, wcale nie oczekiwali, kogo to właściwie obchodzi taka powierzchowność, świecenie tyłkiem w social mediach? Tworzymy sobie wyidealizowaną, spłyconą rzeczywistość, ulepioną, sztuczną - słodka aż do wyrzygania. I komu to potrzebne, szkoda na to życia, czasu, zdrowia i prywatności zwłaszcza. Cyfrową komunę trzeba wytępić a nie dawać jej ciągły upust, bo wiecie - najpierw były smartfony, wi-fi, social media - było niewinnie, a teraz zaczyna być groźniej, wchodzą biometrie, internet rzeczy, sieć 5g, bezgotówkowość. Wszystko to razem jest perfidnym i nieokiełznanym systemem samo-zniewalania się obywateli, to jest jak sieć pajęcza im bardziej w tych kwestiach się poruszamy tym bardziej to nas oplata, aż w końcu nie będzie jak z tego wyjść. Sami sobie odpowiedzmy na pytanie - optujemy za wolnością, niezależnością, poczuciem prywatności, poszanowaniem naszego czasu i zdrowia? - czy wręcz przeciwnie marzy się nam cyfrowa komuna rodem z Orwellowskiego roku 1984 albo i czymś gorszym. Ano właśnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.71.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

28 767 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.