PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?

Autor: PAP/PA
08-08-2018 13:10
Dlaczego włoski bank zrezygnował z reklam na Facebooku?

Prezes banku UniCredit wyjaśnił, dlaczego bank przestał reklamować się na Facebooku

Fot. Shutterstock

Największy bank Włoch UniCredit w marcu br. przestał zamieszczać reklamy na Facebooku - ogłosił prezes instytucji Jean-Pierre Mustier. Władze banku tłumaczą to nieetycznym zachowaniem amerykańskiego koncernu w związku ze skandalem Cambridge Analytica.

W poniedziałek dziennik "Wall Street Journal" poinformował, że Facebook prosił duże banki w USA o dostęp do szczegółowych danych ich klientów. Informacje, do których dostęp chciał zyskać koncern Marka Zuckerberga, to m.in. transakcje z kart i stan konta. Według Facebooka, informacje pozyskane od banków miały posłużyć do lepszego dopasowania nowych usług do potrzeb użytkowników platformy. W zamian za dostęp do danych, Facebook miał oferować spersonalizowane oferty od banków użytkownikom aplikacji Messenger.
W rozmowach z Facebookiem, według "WSJ", miały uczestniczyć takie banki, jak JPMorgan Chase, grupa finansowa Citigroup, Wells Fargo i U.S. Bancorp. Dziennik informuje, że jeden z banków zdecydował o wycofaniu się z negocjacji ze względu na obawy o prywatność swoich klientów.

W związku z publikacją o komentarz poproszono Mustiera. Szef UniCredit zapewnił, że bank nigdy nie dzielił się informacjami na temat klientów i przestał reklamować się na Facebooku w marcu. Zrezygnował też z prowadzenia kampanii marketingowych na tej platformie społecznościowej. Mustier jednocześnie zapowiedział, że decyzja zostanie utrzymana do czasu, aż Facebook zmieni swoje standardy etyczne.

- W związku z ostatnimi wydarzeniami i reakcją na nie (ze strony Facebooka) skończyliśmy z reklamami na Facebooku. (...) Grupa bardzo poważnie podchodzi do kwestii etycznych - mówił prezes UniCredit.

Facebook jest przedmiotem kilku śledztw w związku z powiązaniami z firmą Cambridge Analytica, która miała dostęp do danych 87 mln użytkowników serwisu bez ich wiedzy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (3)

  • Romek 2018-08-09 11:51:18
    I słusznie - brawo dla banku! Oby więcej takich decyzji to może ludzie się ogarną i zainteresują swoją prywatnością!
    • Ninja 2018-08-09 12:59:20
      Coś w tym jest! rp pl/Media-i-internet/180809522-Facebook-ma-kolejne-problemy-Jego-WhatsApp-jest-dziurawy-a-uzytkownicy---zagrozeni.html
  • Andrzej 2018-08-09 14:49:53
    BRAWO, nareszcie jakaś firma podeszła do tego zdroworozsądkowo! Trzeba ODCHODZIĆ od facebooka! Nie ma tam nic dobrego.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.26.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 441 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

594 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.