DocPlanner ociera się o status jednorożca

DocPlanner ociera się o status jednorożca
DocPlanner pomaga umówiać wizyty u lekarza Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PSZ
  • Dodano: 15-09-2021 09:39

Wycena polskiego start-upu DocPlanner zbliżyła się do kwoty 1 miliarda dolarów. W przypadku jej przekroczenia firma zyska status jednorożca, który w świecie start-upów ma prestiżowe znaczenie i świadczy o dojrzałości przedsięwzięcia.

W pierwszych dniach września pojawiły się nieoficjalne doniesienia o tym, że DocPlanner, polski operator platformy do rezerwacji usług medycznych, zakończył nieujawnioną rundę finansową z wyceną na poziomie jednorożca, czyli 1 mld dol. lub więcej. Sama firma nie komentuje na razie tych informacji.

Serwis Dealroom.co, który podaje aktualne wyceny start-upów, w swoim zestawieniu wartość DocPlannera określa obecnie na 909 mln dol. Jednocześnie jednak zmieścił informację o nieujawnionej rundzie finansowej, która miałaby podnieść tę wycenę już do poziomu odpowiadającego statusowi jednorożca.

Zobacz także: Więcej pieniędzy dla zielonych start-upów. To powinno zatrzymać je w kraju

DocPlanner to spółka, która w 2019 roku zasłynęła tym, że ukończyła największa wtedy rundę finansową wśród polskich start-upów - 344 mln zł.

Ta platforma do umawiania wizyt lekarskich w internecie została utworzona w 2011 roku przez Mariusza Gralewskiego i obecnie działa w 15 krajach. Posiada Biura w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Bolonii, Kurytybie i Meksyku. Dzięki temu tworzy międzynarodową grupę serwisów łączących pacjentów z lekarzami. Serwisy DocPlanner odwiedza kilkadziesiąt milionów pacjentów miesięcznie.

W Polsce start-up kojarzony jest przede wszystkim z działalnością należącego do niego serwisu Znanylekarz.pl.

Czytaj również: Cukrzyca i rak będą leczone przez skórę. Start-up z Polski szykuje przełom

DocPlanner, poza obsługą pacjentów, oferuje także lekarzom i placówkom medycznym pakiet usług marketingowych i oprogramowanie oraz rozwiązania informatyczne, ułatwiające zorganizowanie optymalnego przepływu pacjentów i ograniczenia odwoływanych wizyt.

Udziałowcami w spółce są m.in. fundusze Point Nine Capital, Goldman Sachs Private Capital i One Peak Partners. Firma od inwestorów zebrała łącznie 130 mln euro.

Swoją pozycję rynkową DocPlanner zbudował dzięki licznym przejęciom. Już drugim roku działalności przeprowadził akwizycję serwisu Znanylekarz.pl, który działał od 2007 roku. Dalsza rozbudowa grupy odbywała się także w oparciu o akwizycje za granicą. Mamy tu więc do czynienia z przykładem start-upu, który posiada główną siedzibę w Polsce i intensywnie się rozwija odgrywając rolę aktywnego integratora, a nie przejmowanego podmiotu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: DocPlanner ociera się o status jednorożca

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.27.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!