DocPlanner ociera się o status jednorożca

DocPlanner ociera się o status jednorożca
DocPlanner pomaga umówiać wizyty u lekarza Fot. Shutterstock.com

Wycena polskiego start-upu DocPlanner zbliżyła się do kwoty 1 miliarda dolarów. W przypadku jej przekroczenia firma zyska status jednorożca, który w świecie start-upów ma prestiżowe znaczenie i świadczy o dojrzałości przedsięwzięcia.

W pierwszych dniach września pojawiły się nieoficjalne doniesienia o tym, że DocPlanner, polski operator platformy do rezerwacji usług medycznych, zakończył nieujawnioną rundę finansową z wyceną na poziomie jednorożca, czyli 1 mld dol. lub więcej. Sama firma nie komentuje na razie tych informacji.

Serwis Dealroom.co, który podaje aktualne wyceny start-upów, w swoim zestawieniu wartość DocPlannera określa obecnie na 909 mln dol. Jednocześnie jednak zmieścił informację o nieujawnionej rundzie finansowej, która miałaby podnieść tę wycenę już do poziomu odpowiadającego statusowi jednorożca.

Zobacz także: Więcej pieniędzy dla zielonych start-upów. To powinno zatrzymać je w kraju

DocPlanner to spółka, która w 2019 roku zasłynęła tym, że ukończyła największa wtedy rundę finansową wśród polskich start-upów - 344 mln zł.

Ta platforma do umawiania wizyt lekarskich w internecie została utworzona w 2011 roku przez Mariusza Gralewskiego i obecnie działa w 15 krajach. Posiada Biura w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Bolonii, Kurytybie i Meksyku. Dzięki temu tworzy międzynarodową grupę serwisów łączących pacjentów z lekarzami. Serwisy DocPlanner odwiedza kilkadziesiąt milionów pacjentów miesięcznie.

W Polsce start-up kojarzony jest przede wszystkim z działalnością należącego do niego serwisu Znanylekarz.pl.

Czytaj również: Cukrzyca i rak będą leczone przez skórę. Start-up z Polski szykuje przełom

DocPlanner, poza obsługą pacjentów, oferuje także lekarzom i placówkom medycznym pakiet usług marketingowych i oprogramowanie oraz rozwiązania informatyczne, ułatwiające zorganizowanie optymalnego przepływu pacjentów i ograniczenia odwoływanych wizyt.

Udziałowcami w spółce są m.in. fundusze Point Nine Capital, Goldman Sachs Private Capital i One Peak Partners. Firma od inwestorów zebrała łącznie 130 mln euro.

Swoją pozycję rynkową DocPlanner zbudował dzięki licznym przejęciom. Już drugim roku działalności przeprowadził akwizycję serwisu Znanylekarz.pl, który działał od 2007 roku. Dalsza rozbudowa grupy odbywała się także w oparciu o akwizycje za granicą. Mamy tu więc do czynienia z przykładem start-upu, który posiada główną siedzibę w Polsce i intensywnie się rozwija odgrywając rolę aktywnego integratora, a nie przejmowanego podmiotu.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: DocPlanner ociera się o status jednorożca

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.58.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!