PARTNERZY PORTALU

eCard hamuje inwestycje, żeby skończyć ze stratami

Bieżąca wartość rynkowa spółki jest niewiele wyższa niż kwota, którą pozyskała w zeszłorocznej emisji akcji.

Giełdowa spółka zrezygnowała z planów jak najszybszej rozbudowy posiadanej sieci bankomatów. Zamiast powiększania ich liczby skupi się na pozyskiwaniu jak najlepszych lokalizacji - pisze "Parkiet".

Jeszcze wiosną zarząd eCardu zapowiadał, że na koniec roku spółka będzie miała 400 maszyn. W momencie składania tych deklaracji sieć liczyła 250 bankomatów. Od tego czasu powiększyła się tylko o 20 jednostek. - Rozwój sieci bankomatów został zoptymalizowany do tych miejsc, które charakteryzują się rentownością i dużym obrotem - przyznał Konrad Korobowicz, prezes eCardu. Tym samym potwierdził krążące po rynku opinie, że duża część maszyn postawionych przez spółkę w 2007 r. działa w lokalizacjach, które nie dają szans na zarobek nawet w długim terminie (bankomat potrzebuje od 6 do 12 miesięcy na "wygrzanie się").

Korobowicz zapowiedział, że do końca roku sieć przekroczy 300 urządzeń. Nie chciał jednak powiedzieć, o ile i czy dużo zabraknie do deklarowanych kilka miesięcy temu 400 maszyn.

Nie wiadomo, jak ograniczenie tempa rozbudowy sieci przełoży się na plany eCardu, że linia biznesowa osiągnie rentowność pod koniec roku. Wiadomo jednak, że zmiana strategii miała swoje ofiary. Z eCardem pożegnali się Krzysztof Trojak, ściągnięty rok wcześniej z NCR (wiodący producent bankomatów), który zajmował się rozwojem sieci, i Ireneusz Kucharski, odpowiedzialny za finanse. Obaj zasiadali w zarządzie - czytamy w "Parkiecie".

- Decyzje o zmianach kadrowych były wynikiem pewnych korekt w strategii spółki, położenia większego nacisku na wzrost wskaźnika rentowności spółki i optymalizację rozwoju sieci bankomatów - skomentował prezes firmy.

Na razie jedyną usługą, na której eCard zarabia (już od września 2007 r.), jest autoryzacja transakcji dokonywanych kartami kredytowymi w internecie. W zeszłym roku firma "obsłużyła" operacje za 407 mln zł. Plan na ten rok przewiduje, że wartość powiększy się do 600 mln zł. eCard pobiera niewielką prowizję od każdej autoryzowanej transakcji.

Trzecią linią biznesową, która podobnie jak bankomaty, wciąż kładzie się cieniem na wynikach firmy, jest 3DSecure (usługa umożliwia regulowanie należności za internetowe zakupy zwykłymi kartami płatniczymi). eCard od kilku kwartałów wdraża rozwiązanie u jednego z klientów. System wciąż nie jest gotowy i nie wiadomo, kiedy wystartuje. Podobnie przedłużają się rozmowy z kolejnymi potencjalnymi kontrahentami - pisze "Parkiet".

Jeszcze większe opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów dotyczy zakupu spółki zajmującej się personalizacją kart płatniczych. Akwizycja była jednym z celów emisji uplasowanej rok temu. Ze sprzedaży akcji eCard pozyskał 24 mln zł. Obecnie wartość rynkowa całej firmy jest niewiele wyższa.

Rozmowy miały zakończyć się w III kwartale ub. r. Potem termin był wielokrotnie przesuwany. - Jak dotychczas, nie podpisaliśmy żadnych wiążących dokumentów - mówił prezes.

eCard objął 40 proc. udziałów w firmie Fulfilment Services. Wiceprezesem spółki został Krzysztof Bieniek, wiceprezes eCardu. Nowy podmiot będzie świadczył usługi typu customer fulfilment dla instytucji finansowych. Spółka zajmowała się będzie m.in. zarządzaniem procesami konfekcjonowania i dystrybucji wrażliwej korespondencji do klientów instytucji finansowych oraz dystrybucji zwrotnej podpisanych dokumentów.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: eCard hamuje inwestycje, żeby skończyć ze stratami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!