PARTNERZY PORTALU

Efekt pandemii? Znaczny przyrost zainteresowanie EdTechem

Efekt pandemii? Znaczny przyrost zainteresowanie EdTechem
Novakid skupia się na nauczaniu dzieci przez internet. Fot. Shutterstock, Inc.

- Eksperci wymieniają EdTech jako jeden z obszarów, które prawdopodobnie odczują skutki pandemii koronawirusa w najmniejszym stopniu. Trzeba jednak pamiętać, że dla naszego biznesu może to także oznaczać rosnącą konkurencję. Już teraz widzimy, że pandemia zmobilizowała stacjonarne szkoły językowe do rozwijania sług online - stwierdza w rozmowie z WNP.PL Max Azarov, współzałożyciel i prezes start-upu edukacyjnego Novakid.

  • Novakid, z główną siedzibą w San Francisco, działa od 2017 roku, skupiając się na lekcjach języka angielskiego przez internet.
  • Start-up prowadzi działalność w wielu krajach, ale najbardziej rozwinął się na rynku polskim.
  • W dwóch dotychczasowych rundach finansowania zebrał 2,2 mln dolarów od inwestorów.

Skąd wziął się pomysł na Novakid, jak długo już działacie i co okazało się najtrudniejsze w dotychczasowej działalności?


Max Azarov: - Novakid powstało w 2017 roku jako internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci, skupiona na atrakcyjnej, angażującej i opartej na nowych technologiach nauce z anglojęzycznymi lektorami z całego świata.

Sam pomysł podsunęło mi moje własne doświadczenia. Angielskiego musiałem nauczyć się na własną rękę, bo nauczyciele w szkole ledwo władali tym językiem. Znajomość języka obcego zapewniła mi tymczasem dobrą pracę dla znanych, globalnych marek. Nie mówiąc już o tym, że mogłem rozkręcić start-up na międzynarodową skalę.

Jego głównym zamysłem było właśnie to, by moje dzieci nie musiały kroczyć tą samą, wyboistą ścieżką. Myślę, że edukacja językowa dzieci jest wciąż traktowana trochę po macoszemu. Szkoły koncentrują się raczej na dalszym etapie nauki, czyli na przygotowaniu uczniów do matury czy egzaminów językowych. Tymczasem wczesna edukacja najmłodszych, prowadzona w sposób dostosowany do ich wieku i zainteresowań, przynosi wiele korzyści dla rozwoju i przyszłości dzieci.

Czytaj także: Przychody rosną im o setki procent rocznie. Wystarczył dobry pomysł

Sporym wyzwaniem było dla nas dostosowanie strategii marketingowej oraz adaptacja produktu do lokalnego rynku i odbiorców. Fakt, mieliśmy tu kilka wpadek, ale wyciągnęliśmy wnioski z popełnionych błędów. Na każdym rynku mamy teraz dedykowany, lokalny zespół, który wie, w jaki sposób dotrzeć do danego klienta, uwzględniając przy tym czynniki kulturowe, język komunikacji czy trendy.

Kolejnym wyzwaniem jest cała otoczka technologiczna - nad platformą pracuje sztab najlepszych specjalistów, którzy wciąż rozwijają system. Nie ukrywam, że to spore, choć niezbędne obciążenie finansowe.

Szkół języka angielskiego jest bardzo wiele w praktycznie każdym kraju. Nie baliście się tej konkurencji?

- Oczywiście, że się baliśmy. Pomysł rozwijania kolejnej szkoły językowej może dla wielu wydawać się szaleństwem, bo rynek jest ogromny. Jeśli jednak spojrzy się na liczbę szkół online, nie mamy już tutaj aż takiej konkurencji.

Naszym wyróżnikiem jest nowoczesny koncept i zastosowanie nowych technologii wspierających edukację i to w zakresie dostosowanym do możliwości dziecka (lekcje z lektorem ograniczają się do 25 minut, bo - według badań - to najbardziej optymalny czas dla najmłodszych).

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Efekt pandemii? Znaczny przyrost zainteresowanie EdTechem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.170.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!