Ze wzrostem popularności zakupów online odnotowano 80 proc. więcej złośliwych ataków phishingowych wobec kupujących – alarmują specjaliści ds. cyberbezpieczenstwa i ostrzegają przed atakami hakerskimi podczas listopadowych wyprzedaży Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku.
Eksperci ostrzegają, że pandemia COVID-19, która ograniczyła dostęp do sklepów stacjonarnych i przełożyła się na większe zainteresowanie konsumentów zakupami online, zwiększyła również aktywność hakerów. Jak informują analitycy ds. cyberbezpieczeństwa z firmy Check Point, liczba złośliwych ataków phishingowych, polegających na próbach zdobycia danych internautów, jak numery ich kart kredytowych czy kont bankowych, przeciwko kupującym w sieci wzrosła w ostatnich tygodniach aż o 80 proc. I tak np. na początku listopada użytkownicy w USA, Wielkiej Brytanii i Bułgarii padli ofiarami ataków podszywających się pod kampanię reklamową duńskiej firmy jubilerskiej Pandora, obecnej również na polskim rynku. Internauci otrzymali fałszywe maile prezentujące ofertę marki, po czym po kliknięciu w załączony link przekierowywani byli na stronę łudząco przypominającą oficjalny sklep internetowy Pandora, ale mającą na celu przechwycenie danych płatniczych klientów.