Elektryczne i wodorowe pojazdy dostawcze do 3,5t. Czterech wykonawców w drugim etapie przedsięwzięcia „e-Van”

Elektryczne i wodorowe pojazdy dostawcze do 3,5t. Czterech wykonawców w drugim etapie przedsięwzięcia „e-Van”
Projekt konsorcjum FSO Syrena MPOWER Ekoenergetyka fot. NCBR
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
  • Dodano: 03-02-2021 14:19

Cztery podmioty zakwalifikowały się do drugiego etapu przedsięwzięcia „e-Van - uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1”, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach środków Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Teraz, wykonawcy pracować będą nad dokumentacją techniczną pojazdów oraz nad koncepcją zabudów testowych.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

Celem przedsięwzięcia „e-Van” jest stymulowanie wzrostu polskiej branży motoryzacyjnej poprzez wsparcie rozwoju i wdrożenia na rynek technologii alternatywnych źródeł energii w uniwersalnych pojazdach dostawczych o napędzie elektrycznym kat. N1, zarówno bateryjnym (BEV), jak i wodorowym (FCEV). Powstały pojazd ma cechować się przede wszystkim wysoką niezawodnością i trwałością, funkcjonalnym i ergonomicznym wnętrzem, nowoczesnym wyglądem oraz być oparty o uniwersalną platformę jezdną przeznaczoną pod różne zabudowy specjalne i specjalizowane. Przy pomocy trybu finansowania w ramach procedury zamówień przedkomercyjnych, opracowane zostaną elektryczne i wodorowe pojazdy dostawcze kat. N1, o uniwersalnym zastosowaniu, charakteryzujące się zasięgiem co najmniej 250 km w przypadku pojazdu BEV oraz 400 km w przypadku pojazdu FCEV przy ładowności w obydwu przypadkach co najmniej 1000 kg.

Drugi etap rozpoczęty

W pierwszym etapie dziesięciu wykonawców przygotowało koncepcję pojazdów dostawczych. Po ocenie wyników ich prac, NCBR dokonało wyboru czterech najlepszych projektów, z których dwa dotyczą pojazdów o napędzie bateryjnym, a dwa – wodorowym. Wykonawcy pojazdów BEV to Innovation AG. Sp. z o.o. oraz Autobox Innovations Sp. z o.o. Sp. k. Z kolei wykonawcami pojazdów FCEV są konsorcjum Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Elektrotechniki i IWOS  Sp. z o.o. oraz konsorcjum Fabryki Samochodów Osobowych Syrena w Kutnie S.A., MPower Sp. z o.o., Ekoenergetyki Polska SA.

Teraz ich zadaniem będzie opracowanie dokumentacji technicznej pojazdów (jako bazę do konstrukcji prototypów) oraz koncepcji zabudów testowych. Na prace mają rok. Wszyscy Wykonawcy za realizację prac w drugim etapie otrzymają wynagrodzenie w wysokości 3 mln zł. Po zakończeniu prac, NCBR dokona ponownej oceny dokumentacji przedstawionej przez podmioty biorące udział w przedsięwzięciu. Do trzeciego etapu przejdzie tylko dwóch wykonawców – jeden pracujący nad pojazdem z napędem wodorowym i jeden pracujący nad pojazdem z napędem bateryjnym.

Łączny budżet całego przedsięwzięcia „e-Van” to 52 mln zł. Maksymalny łączny budżet brutto możliwy do uzyskania przez pojedynczego wykonawcę, który opracuje i rozwinie innowacyjną technologię w uniwersalnym pojeździe dostawczym BEV określony został na poziomie 20,4 mln zł. Natomiast dla wykonawcy, który opracuje i rozwinie innowacyjną technologię w uniwersalnym pojeździe dostawczym FCEV – 22,4 mln zł. Pierwsze prototypy pojazdów będą gotowe w I kwartale 2023 roku, a gotowy już pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1 - w IV kwartale 2023r.

Więcej informacji nt. przedsięwzięcia „e-Van” dostępnych jest na stronie NCBR.
 
Przedsięwzięcie e-Van współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach poddziałania 4.1.3 Innowacyjne metody zarządzania badaniami Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, w ramach projektu pozakonkursowego pn.: Podniesienie poziomu innowacyjności gospodarki poprzez wdrożenie nowego modelu finansowania przełomowych projektów badawczych. Projekt o numerze: POIR.04.01.03-00-0001/16.

Wizualizacje pojazdów dostawczych, nad którymi pracują wykonawcy drugiego etapu przedsięwzięcia „e-Van - uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1”.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Elektryczne i wodorowe pojazdy dostawcze do 3,5t. Czterech wykonawców w drugim etapie przedsięwzięcia „e-Van”

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.63.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!