PARTNERZY PORTALU

eService wprowadza nowe usługi

Spółka eService zajmująca się obsługą transakcji dokonywanych za pomocą kart zwiększy liczbę terminali o około 4 tys.

Należąca do PKO BP spółka eService chce zwiększyć w tym roku liczbę zainstalowanych terminali do 50 tys. Na koniec ubiegłego roku było ich 46 tys. - pisze "Rzeczpospolita".

– Miesięcznie przybywa od 400 do 800 terminali. Liczba nowo instalowanych jest dużo wyższa, ale w tym samym czasie część jest demontowana. Staramy się instalować terminale tylko w tych miejscach, w których spodziewana liczba i wartość transakcji pozwoli na osiągnięcie rentowności – mówi Marek Paradowski, prezes eService, do której należy obecnie ok. 30 proc. terminali działających w kraju.

Spółka czerpie dochody m.in. z opłaty za dzierżawę terminalu oraz prowizji od transakcji pobieranej przez akceptanta, ale także z innych usług, takich jak doładowanie kart przedpłaconych czy cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą). Obecnie eService ma 4 tys. terminali obsługujących transakcje typu cashback.

– Wszystkie nasze terminale są dostosowane do tej usługi, zarówno dla kart organizacji płatniczej Visa, jak i MasterCard. Jednak to od akceptantów zależy, czy chcą ją wdrożyć – tłumaczy Marek Paradowski. Sieć dostosowywana jest także do nowej technologii, w jakiej są wydawane karty płatnicze, czyli mikroprocesora zastępującego pasek magnetyczny. Około 36 tys. terminali jest dostosowanych do przetwarzania transakcji z użyciem kart z mikroprocesorem (w tzw. technologii EMV). W terminalach, które czytają mikroprocesor, wykonywanych jest ok. 80 proc. transakcji. eService ma także kilkaset urządzeń przystosowanych do wykonywania tzw. płatności bezstykowych (ta forma płatności dopiero wchodzi na polski rynek).

Spółka planuje także wdrożenie sprzedaży kredytów ratalnych, która polegałaby na tym, że w momencie płacenia kartą kredytową kwota transakcji mogłaby być zamieniona na kredyt, co automatycznie może powiększyć dostępny limit, który pozostaje na karcie. Termin wprowadzenia tej usługi zależy do banku PKO BP, we współpracy z którym byłaby oferowana.

– Jesteśmy w pełni gotowi do jej wprowadzenia i czekamy na decyzje władz banku, nie ma jednak żadnego powodu dla nadmiernego pośpiechu. Nie chcemy się ścigać, ale zaoferować produkt, który będzie dla klientów wygodny, a dla nas i naszego właściciela opłacalny – deklaruje szef eService. Kolejną usługą, która jest wdrażana przez spółkę, jest obsługa płatności kartą w instytucjach publicznych. Została wprowadzona w Urzędzie Miasta w Krakowie i w ośrodku pomocy społecznej w Poznaniu, a spółka negocjuje też z innymi.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: eService wprowadza nowe usługi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.200.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!