PARTNERZY PORTALU

Facebook dołączy reklamy do materiałów wideo

Wcześniej Facebook krytykował taki typ reklam. Fot. Shutterstock

Facebook będzie wyświetlał reklamy przed materiałami wideo. Spoty będą miały długość do maksymalnie sześciu sekund. Pojawią się jedynie w treściach agregowanych w dziale "Oglądaj", który Facebook wprowadził wcześniej w 2017 r.

Wcześniej przez wiele lat zarząd Facebooka krytykował takie rozwiązanie, wskazując że użytkownicy chcący oglądać wideo w internecie go nie lubią i często rezygnują z konsumpcji treści. Teraz Facebook potwierdza, że rozpocznie testy reklam w 2018 roku.

Razem z uruchomieniem modułu "Oglądaj" ("Watch"), Facebook zdecydował się na wprowadzenie do treści wideo reklam typu "mid-roll", czyli takich, które wyświetlane są w przerwie materiału. Według analityków rynku wprowadzenie reklam, które użytkownik będzie oglądał przed materiałem wideo, dowodzi, że typ "mid-roll" jest nieefektywny.

Obecnie wyświetlane w module "Oglądaj" reklamy przerywające materiały wideo mogą znajdować się jedynie w tych filmach, których długość wynosi trzy minuty lub więcej.

Zdaniem założyciela startupu medialnego Scroll - Tony'ego Haile, którego ambicją jest oferowanie użytkownikom treści całkowicie wolnych od reklam, Facebook boryka się z wieloma problemami wokół źródeł pozyskiwania przychodów. "Wideo jest jedną z dróg zwiększenia zysków. Reklamy wyświetlane przed materiałem są do tej pory najbardziej skutecznym formatem wideomarketingu." Haile wskazuje jednak, że strumień wiadomości Facebooka jest pasywnym źródłem treści, wobec czego aby reklamy rzeczywiście były oglądane przez użytkowników, będą musiały pojawiać się niemal wszędzie. "Na to nikt się nie zgodzi" - konstatuje szef Scroll.

Czytaj także: "Wolna Amerykanka" w amerykańskim internecie
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Facebook dołączy reklamy do materiałów wideo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.212.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!