PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook i Twitter trafiły pod lupę komisji wywiadu

Autor: PAP
28-09-2017 07:31
Facebook i Twitter trafiły pod lupę komisji wywiadu

Facebook udostępni komisjom treść ponad trzech tysięcy reklam będących częścią rosyjskiej kampanii informacyjnej.

Fot. Shutterstock

Komisja wywiadu Izby Reprezentantów zamierza przesłuchać przedstawicieli Facebooka, Google i Twittera dla zbadania, w jaki sposób "Rosja wykorzystywała ich serwisy dla siania niezgody i ingerencji w wybory w 2016 r." - zapowiedzieli szefowie komisji.

  • Donald Trump ostro krytykuje Facebooka.
  • Mark Zuckerberg zapowiedział w ubiegłym tygodniu wprowadzenie większej transparentności do reklam politycznych pojawiających się w serwisie.
  • Dwa tygodnie temu Facebook podał, że zidentyfikowano około 500 "nieautentycznych" kont, które były powiązane z Rosją.
Adam Schiff z Partii Demokratycznej oraz Mike Conaway z GOP, którzy kierują pracami komisji, wskazali, że przesłuchania będą mieć miejsce w przyszłym miesiącu. Będą one otwarte dla publiczności - podkreślili.

Również senacka komisja wywiadu zamierza przesłuchać reprezentantów wymienionych wyżej firm.

Amerykańskie media zaznaczają, że szefowie komisji wywiadu Izby Reprezentantów nie nazwali wprost potentatów na amerykańskim rynku usług internetowych, których miałoby objąć dochodzenie i związana z tym konieczność stawienia się w Kongresie. Zdaniem agencji Reutera chodzi jednak w pierwszej kolejności o koncern Marka Zuckerberga Facebook, a następnie - o serwisy Google i Twitter.

Komisje ds. wywiadu Izby Reprezentantów oraz Senatu od kilku miesięcy badają czy Rosja ingerowała w przebieg zeszłorocznych wyborów prezydenckich. Starają się też wyjaśnić, jakiego rodzaju powiązania istniały pomiędzy sztabem wyborczym Donalda Trumpa a przedstawicielami Kremla.

Jednym z wątków, który w ostatnich tygodniach przykuwa uwagę obserwatorów amerykańskiej sceny politycznej, jest kwestia fikcyjnych kont w mediach społecznościowych oraz problem wykorzystania reklam politycznych i możliwości korzystania z tzw. ciemnych postów, które sprawiały, że reklamodawcy na Facebooku publikowali ogłoszenia, których wyświetlanie odbywało się bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.

Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg jest od kilku tygodni atakowany za dopuszczenie do takiej sytuacji. Ostro skrytykował go na Twitterze obecny prezydent USA, twierdząc, że "Facebook jest anty-Trumpowski" i pozostaje w zmowie z innymi mediami, które go atakują.

Odpowiadając na te zarzuty, Zuckerberg zaznaczył na swej ścianie na Facebooku, że w jego ocenie "zarówno Trump, jak i przedstawiciele kół liberalnych są rozczarowani treściami oraz ideami, jakie pojawiały się na Facebooku w trakcie wyborów". "Nie może być inaczej, jeśli prowadzi się swobbodną platformę otwartą na wszystkie idee" - podkreślił.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 699 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.