PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook ma coraz więcej pożytku ze swoich użytkowników

Autor: PAP/PSZ
23-07-2019 07:02
Facebook ma coraz więcej pożytku ze swoich użytkowników

Ostatnio aktywność użytkowników Facebooka rośnie.

Fot. Shutterstock.com

Mimo fali krytyki wobec Facebooka w ostatnich miesiącach przeciętne zaangażowanie użytkowników tej platformy społecznościowej w Stanach Zjednoczonych rośnie - poinformował serwis CNBC. Od początku roku Facebook odnotował wzrost średniej miesięcznej liczby komentarzy, polubień i reklam oglądanych przez właścicieli kont.

  • Facebook deklaruje, że liczba osób miesięcznie aktywnych w portalu to 2,7 miliarda, dziennie ma to być 1,56 miliarda użytkowników.
  • Serwis dąży do tego, użytkownik otrzymywał coraz więcej istotnych dla siebie treści, a to prowadziło do jego większego zaangażowania się na platformie.
  • Facebook nadal zmaga się z kryzysem wizerunkowym po doniesieniach, że Rosjanie wykorzystali serwis do wpływu na wyborców w kampanii prezydenckiej w USA w 2016 r.
Dane zebrano na podstawie 30-dniowych pomiarów aktywności, z pomocą Audience Insights - narzędzia udostępnianego przez Facebooka reklamodawcom i gromadzącego dane wykorzystywane m.in. do targetowania reklam.

Według Audience Insights w Stanach Zjednoczonych od 3 stycznia do 18 lipca tego roku użytkownicy zwiększyli swoją aktywność na Facebooku ze średnio sześciu komentarzy, dziewięciu polubień i 13 obejrzanych reklam do ośmiu komentarzy, 13 polubień i 17 kliknięć w reklamy.

Podobny wzrost serwis odnotował wśród użytkowników na całym świecie - średnio liczba komentarzy wzrosła z czterech do pięciu, polubień z dziewięciu do 13, a reklam z ośmiu do 11.

CNBC zwraca uwagę, że dzieje się tak mimo zastrzeżeń, wyrażanych w ostatnim czasie wobec Facebooka przez amerykańską administrację, licznych skandali i naruszeń prywatności, a także napięć związanych z niedawnymi przesłuchaniami przed Kongresem USA w sprawie planowanej przez Facebooka kryptowaluty Libra. To, zdaniem CNBC, oznacza dla tego serwisu społecznościowego dobre wiadomości, zwłaszcza przed przewidzianym na środę ogłoszeniem informacji o zyskach za drugi kwartał 2019 roku.

Facebook nadal zmaga się z kryzysem wizerunkowym po doniesieniach, że Rosjanie wykorzystali serwis do wpływu na wyborców w kampanii prezydenckiej w USA w 2016 r., a inne podmioty wpływały na wyniki wyborów parlamentarnych w poszczególnych państwach Europy. Przed ostatnimi wyborami do Parlamentu Europejskiego Facebook zmienił swoje zapisy dot. reklam politycznych, ale był krytykowany za ich nieprzestrzeganie. Federalna Komisja Handlu (FTC) nadal prowadzi też postępowanie w związku z aferą firmy Cambridge Analytica, która uzyskała dostęp do danych 87 mln użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego i wykorzystała je m.in. do celów marketingu politycznego. Z kolei wa początku czerwca Komisja Sprawiedliwości Izby Reprezentantów USA wszczęła dochodzenie dot. gigantów technologicznych, które może prowadzić do zaostrzenia przepisów antymonopolowych na rynku cyfrowym; media donoszą też o planach odrębnych postępowań wobec Amazona, Apple'a, Facebooka i Google'a.

KOMENTARZE (2)

  • sołtys kierdziołek 2019-07-23 10:18:26
    Ze mnie nie miał, nie ma i nigdy nie bedzie miał żadnego pożytku, bo nie używam tego badziewia. I żyję! Jestem żywym (jeszcze) dowodem, że bez twarzoksiążko mozna normalnie funkcjonować.
    • Stanisława Pizgawa 2019-07-23 13:57:05
      Wiem, co masz na myśli. Reprezentujemy ostatnie pokolenie, które pamięta świat bez internetu i komórek. Również nie posiadam tam konta i posiadać nie zamierzam, chociaż miałem kiedyś konto na Naszej Klasie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.179.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 742 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 358 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.