PARTNERZY PORTALU

Facebook ma rozważać ograniczenie targetowania reklam politycznych

Facebook trapiły przy minionych kampaniach wyborczych fake newsy i reklamy polityczne targetowane w bardzo dyskusyjny sposób. fot. Shutterstock

Facebook rozważa ograniczenie dokładności targetowania reklam politycznych - podaje dziennik "Wall Street Journal" powołując się na źródła bliskie sprawie. Zmiany miałyby objąć m.in. zwiększenie grup zdefiniowanych odbiorców profilowanych reklam politycznych.

Dziennik podkreśla, że Facebook to kolejna z wielkich platform internetowych, które w ostatnim czasie zdecydowały się wprowadzić zmiany w sposobie targetowania reklam politycznych. Wcześniej w tym tygodniu Google zapowiedziało, że nadawcy takich komunikatów nie będą już mogli profilować odbiorców swoich treści w oparciu o ich zainteresowania pozyskane z historii wyszukiwania internetowego bądź przeglądanych stron w sieci. W ubiegłym miesiącu natomiast Twitter ogłosił, że całkowicie zablokuje możliwość zamieszczania reklam politycznych na swojej platformie.

- Tym samym - wskazuje WSJ - odwróceniu ulega wieloletni trend coraz bardziej precyzyjnego targetowania przekazu kierowanego do wyborców, które w wielu przypadkach mogło przyczynić się do szerzenia się dezinformacji.

Według źródeł dziennika, grupy zdefiniowanych odbiorców reklam politycznych miałyby być zwiększone z obecnie najmniejszego grona 100 osób do kilku tysięcy użytkowników. Decyzja ta ma utrudnić szczegółowe mikrotargetowanie użytkowników, które było szeroko krytykowane ze względu na możliwość kierowania przekazu szczegółowo sprofilowanego pod ściśle określone grupy odbiorców przy jednoczesnym ukryciu go przed szerszą opinią publiczną.

Jak notuje amerykańska gazeta, przed zaplanowanymi na rok 2020 wyborami prezydenckimi w USA, wydatki na polityczną reklamę cyfrową mogą być szacowane na miliardy dolarów. Problemem, który dostrzega gazeta, jest brak wspólnych reguł dla marketingu politycznego na platformach internetowych. Reklamodawcy obecnie nie wiedzą, jak silnie będą egzekwowane zapowiadane przez poszczególne firmy technologiczne zmiany, a także, jakich modyfikacji strategicznych i budżetowych w kampaniach będą wymagały skutki decyzji wielkich koncernów.

Facebook miał konsultować planowane przez siebie zmiany z dużymi nadawcami reklam politycznych zarówno po stronie Partii Republikańskiej jak i Demokratów. Rozmowy przedstawicieli koncernu z politykami zintensyfikowały się w czasie, gdy Mark Zuckerberg pojawił się w Waszyngtonie celem przedstawienia stanowiska Facebooka w sprawie planowanej przez firmę kryptowaluty Libra - pisze gazeta.

Wcześniej w tym tygodniu media informowały o tajnym spotkaniu prezesa Facebooka z prezydentem USA Donaldem Trumpem, w którym uczestniczył również prezes firmy z sektora cyberanalityki Palantir, Peter Thiel. Spotkanie miało - według stacji NBC News - dotyczyć reklam i odbyło się w połowie października w Białym Domu.
×

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Facebook ma rozważać ograniczenie targetowania reklam politycznych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.55.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!