PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook musi sprostać licznym wyzwaniom

Autor: PAP/PSZ
12-02-2018 09:15
Facebook musi sprostać licznym wyzwaniom

Facebook musi być wyczulony na działania konkurencji.

Fot. mat. pras.

Choć zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera, Facebook znalazł się w złożonej sytuacji strategicznej i musi zmierzyć się z licznymi wyzwaniami - ocenia ekspert w dziedzinie zarządzania w społeczeństwie sieciowym prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.

  • Młodzi nie chcą być w sieci w tym samym miejscu, co ich  rodzice i dziadkowie.
  • Znacząco maleje czas poświęcany przez użytkowników dla Facebooka.
  • Niejasne zasady karania w Facebooku mogą mieć w końcu dla niego niekorzystne konsekwencje.
Wartość sieci społecznościowych jest proporcjonalna do liczby ich użytkowników - głosi przywoływane przez prof. Jemielniaka prawo Metcalfe'a. "Nawet lepsze serwisy nie mają z (Facebookiem - red.) szans, czego przykładem może być choćby porażka Google Plus" - ocenia.

"Z drugiej strony, chińskie portale społecznościowe są pod parasolem ochronnym państwa i należy się spodziewać ich dynamicznego rozwoju, związanego z postępującą inwigilacją i gamifikacją obywatelską w tym kraju" - zauważa ekspert.

Według danych Gemiusa liczba użytkowników Facebooka w minionym roku utrzymywała się na poziomie ponad 2,2 mld osób ze szczytem w marcu 2017 roku (2,28 mld użytkowników). W ciągu roku serwis społecznościowy odnotował przy tym przepływ części użytkowników z platform mobilnych na komputery PC. Znacząco spadł natomiast średni czas poświęcany miesięcznie na korzystanie z Facebooka - z 8 godz. i 38 min. w styczniu do 5 godz. i 39 min. w grudniu., co przekłada się na różnicę ponad 35 proc.

Do problemów serwisu należy również starzenie się bazy użytkowników. Największą grupą wiekową stanowią ludzie w przedziale od 25 do 34 lat (22,85 proc. wszystkich użytkowników FB), osoby starsze (55+) i w średnim wieku (45-54 lat) odpowiadają łącznie za blisko jedną trzecią bazy serwisu (30,5 proc.). Również dorosłych w przedziale 35-44 lata (19,7 proc.) jest więcej, niż młodzieży od 15 do 24 roku życia (18,5 proc).

Czytaj również: Facebook traci popularność w znaczącej grupie użytkowników

"Dzieci nie chcą być w tej samej sieci, co rodzice i dziadkowie. Dlatego Facebook intensywnie inwestuje w inne platformy" - uważa prof. dr hab. Dariusz Jemielniak.

"W najbliższych latach kluczowe będzie, czy uda się skapitalizować wiedzę z Big Data na temat użytkowników i zmonetyzować doskonałe modele predykcyjne Facebooka" - twierdzi ekspert Akademii Leona Koźmińskiego. Zdaniem prof. Jemielniaka głównym rywalem firmy Marka Zuckerberga na tym polu pozostaje Amazon Jeffa Bezosa ze względu na swoją mocną pozycję w analityce sprzedażowej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 922 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

576 277 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.