PARTNERZY PORTALU

Facebook zablokuje reklamy zniechęcające do głosowania

Facebook zabroni reklam zniechęcających do głosowania w wyborach prezydenckich w USA zaplanowanych na 2020 r. Fot. Shutterstock

Facebook zabroni reklam zniechęcających do głosowania w wyborach prezydenckich w USA zaplanowanych na 2020 r. - podała agencja Reutera. Według dyrektor ds. operacyjnych koncernu Sheryl Sandberg zakaz ma wejść w życie jesienią bieżącego roku.

  • W ubiegłym roku koncern Marka Zuckerberga zabronił już zamieszczania w serwisie wpisów zawierających mylące informacje dotyczące np. metod głosowania czy daty odbywania się wyborów, a także błędnych danych adresowych lokali wyborczych.
  • Prace nad nowym zapisem o zakazie zniechęcania do oddawania głosów jeszcze trwają. Jak napisała Sandberg na blogu firmowym, Facebook chce wprowadzić zmiany w konsultacji z organizacjami zachęcającymi do udziału w wyborach.
  • Planowany zakaz nie będzie obejmował niesponsorowanych wpisów zamieszczanych przez indywidualnych użytkowników serwisu. Zmodyfikowany regulamin ma początkowo obowiązywać wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Po fali krytyki związanej z udziałem w szerzeniu dezinformacji przed wyborami prezydenckimi w USA w 2016 r., Facebook pracuje nad usuwaniem szkodliwych treści związanych z tematyką wyborczą. Blokowanie reklam, które mają zniechęcać do głosowania, to jedno z działań mających zapobiegać próbom wywarcia wpływu na przebieg wyborów za pośrednictwem największej na świecie platformy społecznościowej - ocenia Reuters.

Dyrektor Facebooka ds. polityki publicznej Neil Potts powiedział, że koncern koncentruje swoje działania wokół reklam, gdyż ich emisja zawiera w sobie element profilowania pod określoną grupę odbiorców.

- Uważamy, że jest to taktyka polityczna w dużej mierze zgodna ze świadomym zaniżaniem frekwencji wyborczej - oświadczył.

Według starszego doradcy związanego z organizacją Brennan Center for Justice Iana Vandewalkera, reklamy na Facebooku wzywające do "bojkotu wyborów" w sposób nieproporcjonalnie zawyżony kierowane były do użytkowników wywodzących się z mniejszości afroamerykańskiej.

Reuters przypomina, że według amerykańskich agencji wywiadowczych w 2016 roku, podczas kampanii kandydującego z ramienia Republikanów obecnego prezydenta USA Donalda Trumpa, Facebook został wykorzystany do celów operacji informacyjnych przez Rosję, która chciała w ten sposób zwiększyć szanse Trumpa na wygraną. Od tamtego czasu Kreml zaprzecza wszelkim oskarżeniom w związku z tą sprawą - przypomina agencja.

Przeczytaj także: Facebook wzmacnia walkę z dezinformacją przed wyborami w Indiach

Nowe zobowiązania Facebooka są związane z wnioskami po Audycie Praw Obywatelskich rozpoczętym w 2018 roku. Firma podjęła te działania w odpowiedzi na zarzuty grup mniejszościowych oraz organizacji zrzeszających aktywistów działających na rzecz grup niedoreprezentowanych.

Jak wskazuje agencja Reutera, platforma społecznościowa Marka Zuckerberga nie usuwa większości wpisów zawierających treści dezinformujące, a jedynie umieszcza obok nich ostrzeżenie i zaniża ich widoczność w serwisie. Pobłażliwośc wobec zamieszczanych w serwisie treści spotykała się ze znaczną krytyką
×

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Facebook zablokuje reklamy zniechęcające do głosowania

  • Zeghar 2019-07-01 20:33:46
    Zaraz, zaraz... Przecież jakiś czas temu dochodzenie wykazało, że w ostatnich dwóch wyborach jako wyborców Demokratów zarejestrowano osoby, które powinny nie mieć prawa do głosowania. Oczywiście FB jakoś się nad tym nie pochyla. Nie pochyla się również nad tym, że dla równowagi powinno się również zablokować reklamy nawołujące do udziału w głosowaniu. Ale ten ruch zaszkodziłby Demokratom...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!