PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook zwiększy przejrzystość informacji

Autor: PAP/JS
12-07-2019 16:50
Facebook zwiększy przejrzystość informacji

Jak zapowiedział koncern, poszerzona zostanie również cała sekcja opcji wyboru preferencji dotyczących reklam w ustawieniach serwisu społecznościowego Facebooka

(fot. pixabay.com)

Facebook zwiększy przejrzystość informacji na temat targetowania reklam oraz pozwoli użytkownikom zrezygnować z otrzymywania komunikatów od konkretnych reklamodawców. O planowanych zmianach koncern poinformował na swoim blogu firmowym.

Wprowadzane przez Facebooka zmiany mają stopniowo docierać do coraz większej liczby użytkowników na całym świecie. Obejmą one przede wszystkim poszerzenie sekcji zawierającej informacje o tym, dlaczego użytkownik widzi daną reklamę. Osoby korzystające z Facebooka będą mogły sprawdzić, na podstawie jakich kategorii profilowania i zainteresowań reklamodawca wybrał ich na odbiorców swojego komunikatu, a także w jaki sposób dane te do niego dotarły. Facebook umożliwi również rezygnację z otrzymywania reklam od konkretnych firm.
Jak zapowiedział koncern, poszerzona zostanie również cała sekcja opcji wyboru preferencji dotyczących reklam w ustawieniach serwisu społecznościowego Facebooka. Użytkownicy będą mogli zapoznać się w niej zarówno z informacjami o tym, jakie podmioty kierowały już do nich reklamy, a także o firmach, które posiadają dane z Facebooka na ich temat.

Czytaj też: Wykorzystał Facebooka do ataku na 50 tys. osób

Serwis Tech Radar ocenia, że sekcja ustawień informująca użytkowników na temat sposobów targetowania na potrzeby marketingu to odpowiedź Facebooka na niezadowolenie opinii publicznej po ujawnieniu licznych skandali w związku z praktykami ochrony prywatności osób korzystających z usług firmy. Najpoważniejszy z nich - ujawniona w marcu ubiegłego roku afera Cambridge Analytica, w której kontrowersyjna firma zyskała dostęp do danych 87 mln użytkowników serwisu Marka Zuckerberga i wykorzystała je na potrzeby marketingu politycznego, spowodowała wzrost zainteresowania tym, w jaki sposób działają mechanizmy reklamy internetowej oraz jak wielkie firmy technologiczne przetwarzają dane użytkowników swoich usług.

Opcja możliwości sprawdzania, dlaczego użytkownik widzi daną reklamę, została przez Facebooka wprowadzona w marcu tego roku - przypomina Tech Radar.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.24.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 248 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

102 532 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 217 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.