Prostota i intuicyjność to podstawowa cecha, jakiej oczekują klienci instytucji finansowych - podkreślał Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego podczas sesji „Branża fintechowa – blaski i cienie” w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Zgadzał się z tym Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
- Prostota i intuicyjność to podstawowa cecha, której oczekują klienci – stwierdził.
- Jeżeli chcemy kupić produkt, to nie myślimy że musimy założyć rachunek bankowy czy dokonać przelewu, tylko po prostu chcemy posiadać produkt. Dla klienta nie jest istotne, czy tej usługi dokonuje fintech, bank czy sklep internetowy – dodał.
Nie oznacza to jednak, że każde rozwiązanie oferowane przez fintechy sprawdza się w praktyce.
- Powstaje mnóstwo firm, którym wydaje się, że stworzyły coś fajnego. To, co się rodzi w naszej głowie jest niekoniecznie pożądane przez odbiorcę - przestrzegała Jagoda Pieścicka, szefowa fintechu Nu Delta. - Najważniejsza jest potrzeba klienta i cele - podkreśliła.