PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy płacą krocie za fałszywe recenzje na Amazonie

Autor: PAP/JS
10-07-2019 18:36
Firmy płacą krocie za fałszywe recenzje na Amazonie

Sprzedawcy produktów na stronie Amazona często decydują się na usługi zewnętrznych firm, oferujących wystawianie fałszywych, pozytywnych recenzji za pomocą automatycznych systemów lub wynajętych osób

fot. Shutterstock

Dwoje przedstawicieli Partii Demokratycznej w Izbie Reprezentantów USA wezwało koncern Amazon do usunięcia fałszywych recenzji produktów z jego platformy sprzedażowej oraz lepszej moderacji w tym zakresie - podała agencja Bloomberga.

Frank Pallone Jr. reprezentujący stan New Jersey i Janice Schakowsky z Illinois wystosowali do szefa Amazona Jeffa Bezosa oficjalne zapytanie, jak firma identyfikuje i reaguje na przypadki oszukańczych recenzji.

Politycy wskazali, że recenzje "w znaczący sposób wpływają na decyzje zakupowe konsumentów" w internecie i ważne jest, by firma aktywnie broniła swoich klientów przed "zwodniczym i szkodliwym" działaniem.

Reprezentanci zainteresowali się też kwestią zysków, jakie Amazon może czerpać w wyniku zakupów opartych na sfałszowanych recenzjach.

Firma Bezosa w oświadczeniu stwierdziła, że do wykrywania "nieautentycznych" recenzji wykorzystuje zautomatyzowane systemy, a także pracowników. "Amazon inwestuje znaczące zasoby w obronę integralności recenzji na naszej platformie, ponieważ wiemy, że klienci cenią sobie spostrzeżenia i doświadczenia opisywane przez innych kupujących. Nawet jedna nieautentyczna recenzja to dla nas zbyt wiele" - dodała firma.

W poniedziałkowym raporcie monitorującej autentyczność recenzji w internecie firmy Fakespot, wskazano, że w czerwcu br. blisko 35 proc. produktów oferowanych na platformie Amazonu borykało się z problemem fałszywych recenzji. W tym samym miesiącu ubiegłego roku odsetek ten wynosił 16 proc., a dwa lata wcześniej - 21 proc.

Czytaj też: Amazon pozwany za nagrywanie głosów dzieci bez ich zgody

Sprzedawcy produktów na stronie Amazona często decydują się na usługi zewnętrznych firm, oferujących wystawianie fałszywych, pozytywnych recenzji za pomocą automatycznych systemów lub wynajętych osób. Ma to miejsce zwłaszcza w okresach wzmożonej aktywności zakupowej w internecie - wskazał szef Fakespot Saoud Khalifah. Zdaniem eksperta Amazon stał się już zbyt dużą platformą, by monitorować i eliminować tego typu działania.

Fałszywe recenzje są jednym ze sposobów wpływania na wewnętrzny algorytm platformy, określający, które produkty są obecnie najpopularniejsze i rekomendujący je klientom.

W kwietniu serwis BuzzFeed News podał, że niektóre oferujące fałszywe recenzje firmy żądały od sprzedawców na platformie nawet 10 tys. dolarów miesięcznie za pomoc w zwiększeniu widoczności oraz opinie o sprzedawanym produkcie.

W ostatnich latach Amazon próbował zminimalizować rozpowszechnienie fałszywych recenzji w sklepie firmy m.in. wprowadzając zakaz rozdawania produktów za darmo przez kupców w zamian za pozytywną recenzję klientów - przypomniał Bloomberg.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.193.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

27 452 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

102 532 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 217 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.