PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Głośnik Google szpiegował, ale postanowili go wyłączyć

Autor: WNP.pl (JP)
12-10-2017 13:13 |  aktualizacja: 12-10-2017 13:48
Głośnik Google szpiegował, ale postanowili go wyłączyć

„Bardzo poważnie traktujemy prywatność i jakość naszych produktów”

Fot. Google.com

Nowy gadżet od Google o nazwie Home Mini nagrywał wszystkie dźwięki wokół siebie przez cały czas. Firma sięgnęła po radykalne rozwiązanie i całkowicie wyłączyła możliwość nagrywania.

Głośnik Google Home Mini stał się niesławny po publikacji, według której nagrywa absolutnie wszystko, co dzieje się wokół niego.
Zdaniem pracowników korporacji przyczyną błędu był zbyt czuły przycisk, postanowili go więc całkowicie wyłączyć we wszystkich istniejących egzemplarzach. Ponadto zapewnili, że z serwerów usunięto absolutnie wszystkie nagrania z głośników - zarówno te od zaniepokojonych użytkowników, jak i wszystkie inne.

„Wiemy o błędzie, który dotyczy niewielkiej liczby urządzeń Google Home Mini. Powoduje on, że mechanizm dotykowy zachowuje się niepoprawnie. Wydajemy aktualizację oprogramowania, która usunie usterkę. Jeśli wciąż występuje w twoim urządzeniu, prosimy o kontakt w celu wymiany asystenta na nowy egzemplarz” - napisało Google w swoim oświadczeniu.

Dlaczego głośnik szpiegował przez cały czas?


Głośnik Google Home jest domowym asystentem, który reaguje na komendy głosowe. Można go uaktywnić zwrotem „OK, Google” lub wciskając przycisk.

Niedawno firma wprowadziła na rynek mniejszą i tańszą wersję asystenta, rozdając dziennikarzom testowe egzemplarze. Wkrótce jeden z nich, Artem Russakovskii z Android Police, napisał, że jego Mini jest aktywne przez cały czas, do serwerów Google’a trafia absolutnie wszystko.

W dzisiejszych czasach przyzwyczajamy się do przesuwania granic prywatności, ale podsłuchiwanie przez 24 godziny na dobę bez wyrażenia zgody jest zdecydowanie zbyt poważnym naruszeniem.

Dziennik aktywności na koncie Google Artema wykazywał dosłownie tysiące działań Mini, po kilka w każdej minucie. Wszystko, co działo się wokół głośnika, zostało zapisane na serwerach.

Kiedy tylko Artem napisał do Google, firma od razu podjęła działania. Zapewniono, że tylko kilka głośników zachowuje w ten sposób, co jest zwykłą usterką techniczną, a nie zaplanowaną funkcjonalnością.

„Bardzo poważnie traktujemy prywatność i jakość naszych produktów. Choć otrzymaliśmy tylko kilka zgłoszeń w tej sprawie, zależy nam na całkowitym spokoju użytkowników Google Home Mini” - napisano w oświadczeniu.

Wpadka rzeczywiście wygląda raczej na chwilową usterkę niż na celowe szpiegowanie. Mimo to klienci Google mają prawo czuć, że nadszarpnięto ich zaufanie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.