PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Google chce chronić użytkowników swojej przeglądarki

Autor: PAP/JP
25-08-2019 10:28
Google chce chronić użytkowników swojej przeglądarki

Google podkreśla, że nie chce blokować wszystkich plików cookie w przeglądarkach użytkowników, a reklama wciąż "może być narzędziem dla tworzenia bardziej otwartego internetu"

Fot. Shutterstock

Google tworzy nowe mechanizmy mające chronić prywatność użytkowników przeglądarki Chrome. Jak poinformował na swoim blogu koncern, ich celem jest ograniczenie śledzenia zachowań w sieci.

  • Chodzi o gromadzenie informacji o przeglądanych stronach internetowych czy interakcjach z poszczególnymi ich elementami, na co pozwalają m.in. pliki ciasteczek (tzw. cookies) oraz piksele śledzące.
  • Google chce stworzyć nowy standard, który pozwoli na "stworzenie równowagi pomiędzy personalizacją (usług i treści w internecie - red.) a prywatnością".
  • Jeśli koncern istotnie zdecyduje się wprowadzić te zmiany, będą one miały szerokie skutki dla całego ekosystemu reklamy cyfrowej i branży technologicznej - ocenił w piątek serwis The Next Web.
Przedstawiciele Google'a we wpisie na blogu firmy ocenili, że niektóre praktyki branży reklamy oraz wydawców działających w internecie "nie odpowiadają dziś oczekiwaniom użytkowników względem prywatności". Wskazano również na brak wspólnego standardu w przeglądarkach internetowych, który regulowałby działanie mechanizmów przeciwdziałających niechcianemu śledzeniu. Problem ten według Google'a odciska swoje piętno na przychodach wydawców i zmusza reklamodawców do obchodzenia istniejących mechanizmów śledzących poprzez tworzenie coraz bardziej inwazyjnych technologii.

Google podkreśla, że nie chce blokować wszystkich plików cookie w przeglądarkach użytkowników, a reklama wciąż "może być narzędziem dla tworzenia bardziej otwartego internetu". Standard zaprojektowany przez Google'a ma być mechanizmem działającym w oparciu o metodologię statystyczną pozwalającą na gromadzenie zagregowanych informacji o użytkownikach przy jednoczesnej ochronie prywatności konkretnych jednostek. Jest to możliwe dzięki dodaniu "szumu" do danych generowanych o użytkownikach, który znacząco utrudnia identyfikowanie poszczególnych osób, a jednocześnie pozwala na zachowanie wiarygodnych i zanonimizowanych danych analitycznych.

Nowy standard na początku wdrożony ma być w formie rozszerzenia dla przeglądarki, które pozwoli użytkownikom zobaczyć, jakie dane na ich temat zbierane są przez reklamodawców oraz kto jest administratorem i nadawcą wyświetlanych reklam, a także na jakiej podstawie zostały one do nich skierowane. Podobne informacje o reklamach na własnej platformie udostępnia obecnie drugi z liderów rynku reklamy online - Facebook.

Google podkreśla, że obecnie plany te są jedynie koncepcją, a do konsultowania pomysłu zaproszono programistów, wydawców, reklamodawców oraz aktywistów działających na rzecz prywatności.

Serwis The Next Web zaznaczył, że niedawno - jako pierwszy koncern technologiczny - decyzję o ograniczeniu śledzenia użytkowników swojej przeglądarki podjęło Apple, które wprowadziło nowy standard dla Safari. Silnik WebKit, na którym oparty jest ten program, ma traktować obchodzenie mechanizmów chroniących prywatność użytkowników na równi z próbami wykorzystania podatności oprogramowania celem naruszenia bezpieczeństwa.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Stanisław Jarzyna 2019-08-26 08:46:37
    Google chce zapewnić sobie wyłączność na szpiegowanie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

9 226 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

443 424 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.