PARTNERZY PORTALU

Google najwięcej warte

Najcenniejszą marką świata jest Google, wart 86,1 mld dol. - twierdzą analitycy firmy badawczej Millward Brown Optimor.

Brytyjska firma Millward Brown Optimor co roku przygotowuje BrandZ - zestawienie najdroższych marek świata - i ogłasza je w dzienniku "Financial Times". W tym roku łączna wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 21 proc. do 1,94 bln dol. (wobec z 1,6 bln w ubiegłym roku) - pisze "Gazeta Wyborcza".

- Nasze dane pokazują, że silnym markom łatwiej jest przetrwać recesję i bessę na giełdzie niż markom słabym - mówi Joanna Seddon, szefowa Millward Brown Optimor. Nawet w trudnych czasach konsumentom łatwiej wydać pieniądze na markę, którą lubią.

Google znajduje się na czele tej listy już drugi rok z rzędu. Jednak największy przyrost wartości odnotowała inna amerykańska marka - Apple. Wyceniono ją na 55,2 mld dol., czyli o 132 proc. wyżej niż przed rokiem. Taki skok spółka zawdzięcza sukcesowi uruchomionego w zeszłym roku iPhone'a, który sprzedał się w ponad 4 mln sztuk na całym świecie (dane ze stycznia). Marki w całym sektorze technologicznym zdrożały średnio o 33 proc. To jeden z największych wzrostów spośród wszystkich branż.

W pierwszej dziesiątce znalazły się tylko dwie marki spoza USA. Chińska sieć telefonii komórkowej China Mobile oraz fińska Nokia. O ile ta druga znajduje się wśród liderów od lat, o tyle obecność w tym gronie chińskiego operatora jest niespodzianką. Zresztą ranking wyraźnie wskazuje na wzrost marek z Państwa Środka. Aż siedem z pierwszej setki pochodzi z dojrzałych rynków azjatyckich - Japonii, Korei i Hongkongu, a ich łączna wartość wzrosła w ub.r. zaledwie o 7 proc. Z kolei wartość czterech chińskich marek, które w tym roku dopiero weszły do BrandZ, wzrosła aż o 51 proc. (do 124 mld dol.). China Mobile, Bank of China, China Construction Bank oraz ICBC dopiero zaczynają swój globalny marsz, a więc ich wartość w najbliższych latach może rosnąć. W zestawieniu nie ma marek z Europy Środkowej i Wschodniej.

BrandZ powstaje opierając się na bezpośrednich wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Zupełnie inną metodologie opartą przede wszystkim na analizie finansowej stosuje firma doradztwa marketingowego Interbrand prowadząca własny i dużo starszy ranking najdroższych marek świata. W jej zestawieniach od lat przoduje marka Coca-Cola, warta 65,3 mld dol., podczas gdy Google zajmuje dopiero 20. miejsce z wartością 17,8 mld dol. (dane z 2007 r.).
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google najwięcej warte

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!