PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Google stracił szefa sztucznej inteligencji na rzecz Apple

Autor: PAP/PSZ
04-04-2018 12:29
Google stracił szefa sztucznej inteligencji na rzecz Apple

Apple nabierze rozpędu w badaniach nad sztuczna inteligencją?

Fot. Shutterstock

Były szef sztucznej inteligencji w Google - John Giannandrea - przechodzi do Apple, aby zająć się rozwojem technologii uczenia maszynowego i strategii wdrażającej sztuczną inteligencję w produktach tego koncernu - napisał serwis The Verge.

  • Apple dotychczas nie nadążał za konkurentami w badaniach nad sztuczną inteligencją.
  • Asystent głosowy firmy stał się wręcz obiektem dość powszechnych kpin.
  • John Giannandrea pracował w Google od 2010 roku.
Transfer Giannandrei do Apple następuje dzień po tym, jak dotychczasowy szef działu sztucznej inteligencji w Google poinformował, że odchodzi z firmy.

John Giannandrea dołączył do Google w 2010 roku jako ekspert z dziedziny uczenia maszynowego. The Verge ocenia, że jego przejście do Apple pozwoli wreszcie koncernowi Tima Cooka na ruszenie z miejsca w zyskujących coraz większe znaczenie kwestiach sztucznej inteligencji i przetwarzania języka naturalnego. Giannandrea będzie podlegał bezpośrednio prezesowi firmy, a jego stanowisko będzie dawało mu tytuł "lidera uczenia maszynowego i strategii sztucznej inteligencji".

Zarówno Facebook, Google, jak i - w mniejszym stopniu - Amazon oraz Microsoft, postawiły w ostatnim czasie mocno na rozwój badań w dziedzinie sztucznej inteligencji, która wdrażana jest również praktycznie w produktach tych firm. Największe koncerny technologiczne obecnie zatrudniają setki ekspertów pracujących w różnych dziedzinach na polu badań nad samouczącymi się algorytmami, co przyczynia się nie tylko do korzyści biznesowych dla samych firm, ale i do ogólnego postępu w tej dziedzinie nauki - ocenia The Verge.

Apple, mimo tego, że pozwoliło zdefiniować wczesny rynek dla usług asystentów głosowych opartych o sztuczną inteligencję poprzez swój słynny produkt Siri, obecnie nie dysponuje danymi niezbędnymi do prowadzenia dalszych badań, ani ekspertami w strukturach firmy, którzy mogliby prowadzić badania nad sztuczną inteligencją z taką samą dynamiką, jak robi to konkurencja.

Czytaj także: Wielkie firmy ws. sztucznej inteligencji zastępują rządy

Siri wśród konsumentów pozostaje obiektem żartów na temat tego, w jak niewyszukany i toporny sposób może działać asystent głosowy oparty na sztucznej inteligencji. Siri działa w ramach koncepcji, które obecnie pozostają w tyle za jakością oferowaną przez produkty takie, jak Google Assistant, czy Amazon Alexa.

Do grudnia 2016 roku koncern Apple nie zezwalał również swoim pracownikom na publikację badań w dziedzinie sztucznej inteligencji, co jest powszechną praktyką wśród nawet najlepszych ekspertów pracujących dla Facebooka czy Google. Również długotrwałym procesem było podjęcie przez koncern decyzji o dołączeniu do konsorcjum wspierającego etykę w prowadzeniu badań nad sztuczną inteligencją, w skład którego wchodzą już Google, Amazon, Microsoft, Facebook i IBM.

The Verge sugeruje, że wraz z Giannandreą na pokładzie, Apple być może nabierze nowego wiatru w żagle i zyska większą zdolność do zatrudniania najlepszych talentów i, tym samym, doskonalenia własnych algorytmów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.