Start-up HiPets pozyskał drugą, pre-seedową rundę finansowania w wysokości 2,7 mln zł. W spółkę zainwestowały fundusze Smok Ventures i Next Road Ventures oraz aniołowie biznesu. Spółka zamierza przeznaczyć pozyskane środki na zbudowanie pozycji lidera rezerwacji usług w branży zwierząt domowych oraz dalszy rozwój technologii - poinformował HiPets.
Zobacz również: Od ścieżki rowerowej po autostradę. Polski start-up rewolucjonizuje plac budowy
Dla usługodawców, wskazuje HiPets, to narzędzie oferujące m.in. kalendarz pracy, system powiadomień czy możliwość komunikacji z klientami.
Czytaj także: Startupy w Europie odporne na kryzys
Wizyta u groomera na kliknięcie
- Widzimy zmianę zachowań i potrzeb konsumentów. Większość osób nie rozumie, dlaczego może zarezerwować wizytę u fryzjera, masażysty czy lekarza, zamówić taksówkę lub pizzę kilkoma kliknięciami, a żeby umówić się z lekarzem weterynarii czy groomerem, muszą dzwonić lub czekać w kolejkach - mówi Leszek Wolany, współzałożyciel i CMO HiPets.
Jak mówi Dorota Rymaszewska, założyciel i CEO spółki, HiPets powstał, żeby ułatwić życie właścicieli zwierząt, a tym, którzy ich jeszcze nie mają, ułatwić podjęcie decyzji o ich posiadaniu.
W sierpniu 2020 w spółkę zainwestował Smok Ventures, który obecnie kontynuuje inwestycję. Lead inwestorem tej rundy jest Next Road Ventures, koinwestujący z inwestorami prywatnymi. W spółkę zainwestował również Amadeusz Król, anioł biznesu i współwłaściciel grupy Petstar.
Polski rynek szacowany na miliard dolarów
- Spółka działa na rynku, który w tym roku tylko w Polsce powinien być wart ponad 1 miliard dolarów. Pomimo zmieniających się oczekiwań właścicieli zwierzaków i w odróżnieniu od lekarzy, fryzjerów czy kosmetyczek, cały sektor jest jeszcze bardzo analogowy, zatem potencjał przed spółką jest ogromny – stwierdził Marcin Łączyński, partner w Next Road Ventures.
Jakie plany ma HiPets? - Dziś skupiamy się na rezerwacjach usług, bo ten obszar potrzebuje naszych narzędzi, żeby się rozwijać - mówi Dorota Rymaszewska.
- W przyszłości z pewnością powalczymy także o rynek pet sittingu, który w Polsce raczkuje, a jest już ogromny na zachodzie Europy i w USA, oraz zbudujemy marketplace produktowy - dodaje Rymaszewska.