PARTNERZY PORTALU

Huawei mocno rośnie mimo globalnej presji ze strony USA

Priorytetem koncernu jest reagowanie na potrzeby klientów i zapewnianie cyberbezpieczeństwa produktów i usług firmy. fot. Shutterstock

Huawei odnotował w 2018 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 721,2 mld juanów i zysk netto na poziomie 59,3 mld - poinformował rotacyjny prezes chińskiego koncernu Guo Ping. Huawei  w ostatnich miesiącach znajduje się pod presją globalnej kampanii USA związanej z obawami o szpiegostwo.

  • W ubiegłym roku na badania i rozwój zainwestowano 14,1 proc. przychodów ze sprzedaży. Z zaprezentowanego w piątek rocznego sprawozdania finansowego wynika, że w 2018 roku firma przeznaczyła na ten cel 101,5 mld juanów.
  • W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huaweia na badania i rozwój wyniosły łącznie ponad 480 mld juanów.
  • Przychody ze sprzedaży zanotowały wzrost o 19,5 proc. rok do roku, a zysk netto 25,1 proc.

Jak podkreślił rotacyjny prezes firmy priorytetem koncernu jest reagowanie na potrzeby klientów i zapewnianie cyberbezpieczeństwa produktów i usług firmy.

W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji (SoftCOM AI) czy 5G. Dodatkowo wdrożono innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz Internet Rzeczy (IoT). W 2018 r. przychody ze sprzedaży w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld juanów.

"W obszarze 5G podpisaliśmy w 2018 r. ponad 30 kontraktów komercyjnych z dostawcami, a także uruchomiliśmy ponad 40 tys. stacji dla sieci piątej generacji" - zaznaczył Guo Ping.

W obszarze przedsiębiorczym Huawei dostarczał m.in. usługi w chmurze, rozwiązania Big Data oraz z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w tym sektorze osiągnęły poziom 74,4 mld juanów, co oznacza wzrost o 23,8 proc. rok do roku. Jak zaznaczył Guo Ping z rozwiązań zapewnionych przez ten sektor dotychczas skorzystało "211 firm z listy Fortune Global 500".

W 2018 r. chiński koncern uruchomił w chmurze 160 usług i 140 rozwiązań i jak zaznaczył Guo Ping, aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.

Działalność konsumencka Huawei przyniosła koncernowi 348,9 mld juanów - o 45,1 proc. więcej niż w 2017 r.

Perspektywy rozwoju Huawei pogarsza globalna presja ze strony USA, które przekonują inne kraje, by nie korzystały z technologii chińskiej firmy przy budowie nowych sieci telekomunikacyjnych. Waszyngton zarzuca koncernowi, że może wykorzystywać swój sprzęt do prowadzenia działalności szpiegowskiej na rzecz Pekinu.

"Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by otrząsnąć się z zewnętrznych zakłóceń, usprawnić zarządzanie i osiągnąć postęp na drodze do naszych strategicznych celów" - oświadczył Guo Ping.

Powtórzył również stanowisko firmy, że z używaniem jej sprzętu nie wiąże się żadne zagrożenie dla bezpieczeństwa. "Jesteśmy przekonani, że firmy, które zdecydują się na współpracę z Huawei, będą najbardziej konkurencyjnymi w erze 5G" - powiedział.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Huawei mocno rośnie mimo globalnej presji ze strony USA

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!