PARTNERZY PORTALU

Impel zrobotyzuje polskie biura. Potencjał pracowników musi zostać uwolniony

Impel zrobotyzuje polskie biura. Potencjał pracowników musi zostać uwolniony
U młodych pracowników następuje szybkie znudzenie wykonywaniem tych samych, prostych zadań. Potrzeba im wciąż nowych, bardziej ambitnych doświadczeń fot. Shutterstock

W każdym przedsiębiorstwie są procesy, które można oddać w outsourcing lub zrobotyzować - podkreśliła Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions, w rozmowie z WNP.PL. Dotychczas firma wdrożyła już u swoich klientów ok. 50 robotów, czyli w praktyce algorytmów komputerowych pozwalających uwolnić pracowników od wykonywania prostych i czasochłonnych zadań biurowych.

  • Sytuacja na rynku pracy sprawia, że firmy borykają się z problemami kadrowymi, a więc mają też trudności z ciągłością procesów.
  • Minęły już czasy, gdy o pracowniku można było myśleć jak o zasobie. Dziś trzeba go traktować jako kapitał, a proste i powtarzalne czynności księgowe czy administracyjne należy zastępować outsourcingiem.
  • Robotyzacja procesów outsourcingowych nie polega na eliminowaniu pracowników. Jej celem jest wykorzystanie potencjału pracy ludzkiej do bardziej zaawansowanych czynności. 

Impel Business Solutions ma 14 biur terenowych w Polsce i centralę we Wrocławiu. Spółka zatrudnia ok. 500 pracowników i obecnie pracuje dla ponad 240 podmiotów o bardzo zróżnicowanym spektrum branżowym.

Jak wyjaśniła prezes Twardowska, firma działa na zasadzie hybrydy: świadczy usługi na rzecz Grupy Impel, z której się wywodzi, jej partnerów biznesowych, a także klientów rynkowych.

- To jeden z najtrudniejszych modeli outsourcingowych, ponieważ musimy w naszych usługach łączyć różne oczekiwania i modelować procesy tak, aby odpowiadały specyfice każdego klienta - wskazała.
W swoim portfolio spółka ma usługi dotyczące szeroko rozumianego back office (zaplecze administracyjne - red.): kadrowo-płacową, księgową, doradztwa podatkowego oraz zarządzania, przechowywania i niszczenia dokumentacji.

- Patrząc przez pryzmat zmian, które zachodzą na rynku nowych technologii i usług outsourcingowych, stawiamy też na robotyzację procesów, a także lean management, czyli kulturę szczupłego zarządzania. Usługi świadczymy zarówno na potrzeby Grupy Impel, jak i klientów zewnętrznych - dodała Twardowska.

Zwróciła przy tym uwagę, że Impel Business Solutions jest jedną z nielicznych firm na rynku, które świadczą usługi BPO (Business Process Outsourcing) dedykowane i ukierunkowane na polskich klientów.

- Nie jesteśmy podmiotem, który przejął model działania od swoich zagranicznych spółek-matek, jak wiele firm BPO czy SSC (Shared Services Centers). Nasze usługi są skoncentrowane na jednostkowym, polskim kliencie - zaznaczyła prezes.

- Dla każdego z nich tworzymy spersonalizowane rozwiązania, dopasowane do jego specyfiki działalności. W naszym portfolio mamy zarówno klientów obsługiwanych w strumieniach procesowych, jak i dedykowane klientowi zespoły, czy też realizację usługi bezpośrednio w jego siedzibie - podkreśliła.

Oferowane przez spółkę produkty zostały wypracowane na bazie doświadczeń związanych z zarządzaniem i organizowaniem procesów w polskich firmach, w tym w Grupie Impel, którą tworzy ponad 70 podmiotów.
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Impel zrobotyzuje polskie biura. Potencjał pracowników musi zostać uwolniony

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!