PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet coraz bardziej mobilny

Autor: wnp.pl (ADAM SOFUŁ)
11-01-2018 14:20 |  aktualizacja: 11-01-2018 15:09
Internet coraz bardziej mobilny
Fot.Shutterstock

Polska nie może pozostać na uboczu cyfrowej rewolucji – twierdzą eksperci Deloitte i w swoim raporcie „TMT Prediction 2018” wskazują, jakie trendy będą dominować na cyfrowym rynku w najbliższych miesiącach i latach.

  • W tym roku liczba subskrybentów płatnych usług online na świecie wyniesie 350 mln osób. W ich posiadaniu będzie 580 mln subskrypcji. Większość z nich będą stanowiły subskrypcje VoD (375 mln).
  • 20 proc. osób dorosłych w krajach rozwiniętych wykupi lub będzie miało dostęp do co najmniej pięciu płatnych subskrypcji mediów online, a do 2020 roku aż do dziesięciu.
  • W 2018 roku jedna piąta mieszkańców Ameryki Północnej z dostępem do internetu będzie korzystać jedynie z sieci mobilnej. W 2022 roku takich osób może być już 30-40 proc. Osoby te w ogóle zrezygnują z internetu stacjonarnego.
Świat przeżywa technologiczną rewolucję spowodowaną dynamicznym rozwojem internetu mobilnego, cyfrowych mediów i sztucznej inteligencji. Te przemiany powodują zmiany zachowań społecznych i konsumenckich. Jako jeden z najbardziej wyrazistych przykładów takich przemian eksperci Deloitte wskazują dynamiczny rozwój subskrypcji mediów online. W tym roku ich liczba ma wzrosnąć w krajach rozwiniętych o 20 proc. do 580 mln subskrypcji wykupionych przez 350 mln abonentów.

Największa część z subskrypcji przypada na treści VOD – (375 mln), czyli takie serwisy, jak np. Netflix czy Showmax, 150 mln to subskrybcje w serwisach muzycznych, 35 mln to gry, 20 mln – serwisy informacyjne. Deloitte przewiduje szybki przyrost tego typu usług. O ile w tym roku 20 proc. dorosłych będzie miało dostęp do pięciu subskrypcji, to za dwa lata – już do dziesięciu. – Różni dostawcy mediów oferują często różne treści. Aby mieć dostęp do pełnego spektrum treści, trzeba więcej niż jednej subskrypcji – tłumaczył Jakub Wróbel, ekspert TMT w Deloitte.

Zobacz też: Internet nie zabije nowoczesnej telewizji

Powodem tak szybkiego wzrostu jest rozpowszechnienie szerokopasmowego internetu, oraz dostępność wielu urządzeń do odbioru płatnych treści online – np. filmy możemy oglądać na komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie, telewizorze podłączonym do internetu, wreszcie smartfonie, który staje się centrum cyfrowego świata. Wraz z rozwojem technologii pojawiła się z jednej strony oferta dostawców treści online, z drugiej rosnące zainteresowanie konsumentów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 087 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 512 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.